Trgovska veriga se je za napis že opravičila. Foto: Reuters
Trgovska veriga se je za napis že opravičila. Foto: Reuters
Užaljeni raper The Weeknd je sporočil, da prekinja sodelovanje s H&M-om. Foto: Reuters

Konec tedna se je na britanski različici spletne strani pojavila nova kolekcija oblačil, med katero je bil tudi otroški bombažni pulover s kapuco za devet evrov.

Črn je bil potiskan z živalmi, na oranžnem je bila slika tigra s pripisoma "gozd mangrov" in "strokovnjak za preživetje", na zelenem pa se je z velikimi tiskanimi črkami čez prsi raztezal napis Coolest monkey in the jungle (Najbolj kul opica v džungli).

Toda na reklamnih fotografijah so črnega in oranžnega nadeli na belopolta dečka, zelenega pa na temnopoltega fantka.

H&M dogodek globoko obžaluje
Fotografija se je kot požar razširila po svetu in sprožila plaz očitkov o rasizmu - beseda "opica" se namreč pogosto uporablja kot žaljivka za Afroameričane.

Pri H&M-u so sporni oglas nemudoma umaknili in se posuli s pepelom: "Popolnoma razumemo in se strinjamo z odzivi na to fotografijo. Globoko obžalujemo, da je sploh bila posneta, in žal nam je tudi za omenjeni napis."

Ne opica, ampak kralj
Toda niti opravičilo ni pomirilo strasti. Raper The Weeknd, ki je za H&M poziral v lanski oglaševalski kampanji, je sporočil, da je globoko užaljen in da prekinja sodelovanje z omenjeno verigo oblačil.

Svoje nestrinjanje so med drugim javno izrazili tudi košarkarski zvezdnik LeBron James, raper Diddy in nogometaš Manchester Uniteda Romelu Lukaku, ki so na družbenih omrežjih objavili predelane različice fotografij, na katerih so fantku nadeli krono, zapisali, da je "kralj sveta" in da je "črno lepo".

Rasizem očitali tudi znamki Dove
Lani jeseni jo je oglaševalska kampanja zagodla kozmetični znamki Dove - v spornem oglasu se je temnopolta ženska po uporabi njihovega losjona spremenila v belko. Sprožil se je val obtožb o rasizmu, podjetje se je opravičilo, umaknilo oglas in pojasnilo, da so "zgrešili bistvo".

To sicer ni bilo prvič, da se je podjetje znašlo pod plazem kritik zaradi rasizma. Leta 2011 so objavili sporen oglas, ki prikazuje tri ženske pred uporabo in po njej njihovega gela za tuširanje. Različico "potem" je prikazovalo dekle z najsvetlejšo barvo kože. Leta 2015 pa so na eno izmed svojih krem za sončenje zapisali, da je primerna za "normalno do temno kožo".