Na letalih skušajo uvesti komolčno upravljanje vrat. Foto: EPA
Na letalih skušajo uvesti komolčno upravljanje vrat. Foto: EPA

Japonska letalska služba All Nippon Airways ANA preizkuša način, kako straniščna vrata na letalu odpirati in zapirati brez uporabe dlani. Sprva so razmišljali o odpiranju z nogo, vendar so to idejo opustili zaradi varnostnih razlogov. Med turbulenco namreč ljudje lahko izgubijo ravnotežje in padejo.

Kot alternativo so tako razvili sistem zaklepanja in odpiranja vrat, ki se jih da upravljati s komolcem. Sistem za zaklepanje, ki ga je letalska družba oblikovala s pomočjo glavnega dobavitelja letalske notranje opreme Jamco, je sestavljen iz dveh delov. Prvi vključuje drsno ključavnico, ki uporabniku omogoča zaklepanje in odklepanje vrat z notranje strani s komolcem, drugi del pa je kljuka, ki omogoča, da se vrata odrinejo in se jih tako odpre.

Trenutni načrti so še v začetni fazi, projekt pa že od sredine junija preizkušajo na letališču Tokyo Haneda. Preden rabo razširijo, želijo videti odzive uporabnikov.

V nekatera letala je letalska družba sicer že vgradila umivalnike na senzor, je za BBC povedal govornik letalske družbe.

Tudi drugje se trudijo zmanjšati dotikanje površin

Letalsko inženirsko podjetje Haeco Americas medtem poskuša razviti način odpiranja vrat brez dotika, ki bi omogočal, da bi se vrata odpirala s pomočjo senzorjev.

Neko nakupovalno središče v Bangkoku pa je v želji, da bi preprečilo širjenje novega koronavirusa, vse gumbe v dvigalu zamenjalo s pedali za noge.