Je res kaj narobe z uveljavljenimi in običajnimi imeni? Foto: EPA
Je res kaj narobe z uveljavljenimi in običajnimi imeni? Foto: EPA

Podjetje se imenuje Erfolgswelle. Že od leta 2003 se zaposleni v njem preživljajo z ustvarjanjem imen za različne blagovne znamke in izdelke, nedavno pa so svoj posel razširili še na imena za dojenčke. Ko je direktor Marc Hauser slišal svojega prijatelja, da se o imenu naraščaja prepira s svojo partnerico, se mu je "posvetila lučka" in nova poslovna ideja je bila tu.

"Izbira imena za otroka lahko med partnerjema povzroči veliko napetosti, zato sem se odločil, da bomo staršem pomagali mi," je dejal. Oblikoval je ekipo 13 strokovnjakov za imena in zgodovinarjev, ki so preverili ogromno podatkov, seznamov in zgodovinskih knjig, z enim ciljem pred očmi: spomniti se ime, ki je edinstveno in nima kakšnega "sumljivega" pomena v nobenem drugem jeziku. Pri tem upoštevajo tudi narodnost in verske korenine staršev, rezultat pa je prav posebno ime, ki nima drugih pomenov ali negativnih konotacij v 12 najpogostejših jezikih sveta.

Upoštevajo vse
"Upoštevamo kulturo, izvor in želje naših strank. Čeprav je ime otroka edinstveno in popolnoma novo, pa mora biti razumljivo. Če mora starš otrokovo ime po telefonu ponoviti štirikrat in ga še nihče ne razume, potem nismo naredili dobrega dela. Tako zapis kot izgovarjava morata biti jasna,"
je dodal Hauser.

Strokovnjaki "popolno ime" iščejo kar pet tednov. Zakaj? "Gre za popolnoma enak postopek kot pri ustvarjanju nove blagovne znamke," je zatrdil Hauser, ki je dodal, da se iskanje imena za otroka ne razlikuje od poslovnih odločitev, zato je tudi cena za to storitev popolnoma enaka - 27.700 evrov.