Od leta 1953 je Galeb, ki so ga zgradili pred drugo svetovno vojno za prevoz sadja, kot Titova rezidenčna ladja obiskal več kot 40 pristanišč v Evropi, Aziji in Afriki. Danes so za njegovo usodo v reški ladjedelnici zaskrbljeni vsakič, ko zapiha močnejši veter. Foto:
Od leta 1953 je Galeb, ki so ga zgradili pred drugo svetovno vojno za prevoz sadja, kot Titova rezidenčna ladja obiskal več kot 40 pristanišč v Evropi, Aziji in Afriki. Danes so za njegovo usodo v reški ladjedelnici zaskrbljeni vsakič, ko zapiha močnejši veter. Foto:
Danes propadajoča ladja Galeb, ki je nekoč zvesto spremljala Josipa Broza Tita.

Lastnik, grški državljan John Paul Papanikolau, je izvedbo dražbe ladje, ki že deveto leto propada v reški ladjedelnici Viktor Lenac, že dvakrat preprečil. Vrednost Galeba, ki ga je za svoja svetovna popotovanja pred pol stoletja pogosto uporabljal jugoslovanski predsednik Josip Broz - Tito, je ocenjena na okrog 200.000 evrov, pišejo hrvaški mediji.

Trgovsko sodišče na Reki je določilo tudi najnižjo sprejemljivo ceno na dražbi - 110.000 evrov, udeleženci pa bodo morali za prijavo plačati dobrih 20.000 evrov.

"Kulturno dobro" v zelo slabem stanju
Hrvaška uprava za varstvo kulturne dediščine je ugotovila, da je Galeb v zelo slabem stanju in da nujno potrebuje prenovo. Glede na to, da je hrvaško ministrstvo Galeba razglasilo za hrvaško kulturno dobro, ima predkupno pravico mesto Reka, ki je tudi uradni skrbnik ladje, za njo Primorsko-goranska županija in država Hrvaška.

Bo Galeb muzej ali turistična ladja?
Reški župan Vojko Obersnel je dejal, da obstajata dva scenarija o usodi Titove ladje, ki je bila tudi šolska ladja jugoslovanske vojaške mornarice. Bodisi bodo ladjo prenovili v muzej in jo trajno zasidrali v reškem pristanišču ali pa bodo iskali partnerja za vlaganja v popolno prenovo in bi ladjo potem uporabljali tudi za turistična križarjenja.

Menda obstaja zanimanje za nakup Galeba, vendar je možnost, da bi Reka kupila ladjo, že odprla predvolilne prepire o tem, ali je smiselno vložiti veliko denarja v ladjo, saj je za nujna popravila in servis potrebnih več sto tisoč evrov. Predvolilna kampanja za majske lokalne volitve na Hrvaškem se je namreč že začela.

Galeb je del ladjevja liberijskega podjetja Placid Sea S.A. iz Monrovie, Papanikolau ga je pred leti kupil od črnogorskih oblasti, ki so ladjo zadržale po dokončnem razpadu zadnjega ostanka jugoslovanske skupnosti.

A. K.