Za mnoge je bil Sanchez edini pravi Juan Valdez. Foto: Cafe de Colombia
Za mnoge je bil Sanchez edini pravi Juan Valdez. Foto: Cafe de Colombia

Sánchez si je prvič nadel Valdezov prepoznavni slamnik leta 1969 in v tej vlogi zamenjal Joseja F. Duvala, kubanskega igralca, ki je priljubljeni fiktivni lik upodabljal od leta 1959, ko ga je ustvarila newyorška oglaševalska agencija Doyle Dane Bernbach in zadela žebljico na glavico.

Lik Juana Valdeza kot logotip za kolumbijsko kavo ostaja ena najuspešnejših trženjskih potez. Foto: AP
Lik Juana Valdeza kot logotip za kolumbijsko kavo ostaja ena najuspešnejših trženjskih potez. Foto: AP

Sánchez je bil Kolumbijec in je v mladosti gojil kavo, preden je presedlal na slikarstvo in igro.

Kot Valdez, neutrudni in dobrodušni kmet z večnim nasmeškom, bujnimi brki in mulo Conchito, je postal pravi simbol za vse pridelovalce kolumbijske kave in lastnoročno omehčal podobo države, ki so jo, predvsem na Zahodu, pogosto enačili s terorizmom in mamilarskimi posli.

"Predstavljal sem podobo kolumbijskega pridelovalca kave, poštenega človeka, delovnega, tradicionalnega," je povedal Sánchez v intervjuju za New York Times leta 2001. "Juan Valdez vstaja zgodaj, obere kavna zrna, sčasoma pa je ta lik pridobil skoraj mitski status."

Bogat zaslužek za pridelovalce

V enem od najbolj znanih TV-oglasov za kolumbijsko kavo Valdez obira kavna zrna na hribovitih plantažah, medtem ko pripovedovalec opisuje težaven postopek pridobivanja "najbogatejše kave na svetu", kot so jo označevali v oglasu.

Omenjeni oglasi za Cafe de Colombia so v 90. letih pripomogli k 1,6 milijarde dolarjev težki premiji za pridelovalce kave.

Sancheza je leta 2006 v vlogi Juana Valdeza zamenjal 40-letni Carlos Castaneda.