Podoba celotne znamke, ki je taka že od leta 1940, se bo spremenila. Foto: Reuters
Podoba celotne znamke, ki je taka že od leta 1940, se bo spremenila. Foto: Reuters

Podjetje Mars Food, ki je v rokah ene najbogatejših družin na svetu in ki ima tudi znano znamko izdelkov Uncle Ben's, se je zaradi pobud na antirasističnih protestih v Združenih državah Amerike odločilo, da bo spremenilo način oglaševanja te znamke, jo preimenovalo in posodobilo celotno podobo.

Spremembo so napovedali že junija, zdaj pa so se odločili, da bodo prvotno ime spremenili v Ben's Original. Poleg imena bodo spremenili tudi podobo znamke. Tako bodo zamenjali starejšega temnopoltega moškega, ki se s škatel smeji že od leta 1940.

Navdih za ime za to znamko riža naj bi bil stric Ben, teksaški kmet, ki je bil poznan po kakovostnem rižu, poroča New York Times. Obraz, ki je bil do zdaj podoba znamke, pa naj bi pripadal Franku Brownu, vodji strežbe v izbrani chicaški restavraciji, ki se je strinjal s poziranjem za ta portret.

Podoba naj bi bila polna nepravilnosti

Stric Ben nosi obleko z metuljčkom, to pa naj bi spominjalo na nekdanje sužnje, ki jih je George Pullman zaposloval, da so delali na njegovih spalnih vagonih. Naziv stric naj bi spominjal na način, kako so, namesto z gospod in gospa, starejše temnopolte moške in ženske beli moški z juga naslavljali s stric in teta. Tako naj bi šlo za ohranjanje stereotipne pokornosti temnopoltih.

Leta 2007 se je podjetje Mars Food odzvalo na podobne kritike tako, da so strica Bena povišali z mesta služabnika na mesto predsednika z bogato pisarno in s sloganom "Ben Knows Best". To pa ni potešilo tistih, ki se upirajo rasističnim upodobitvam v oglaševanju izdelkov. Nasprotovanje se je poleti po umoru Georgea Floyda še zaostrilo.

"Razumemo nepravičnosti, ki so se povezovale z imenom in podobo nekdanje znamke. Kot smo napovedali junija, smo odločeni, da izvedemo spremembe," je dejala Fiona Dawson, svetovna predsednica prodaje pri podjetju Mars Food. Izdelki s prenovljeno podobo bodo na police prišli leta 2021.

Za podoben korak so se odločila tudi druga podjetja, kot so Aunt Jemima, Cream of Wheat in Mrs. Butterworth's. Nameravajo se upokojiti ali pa v celoti spremenili svojo blagovno znamko.