V izboru slovenski avto leta sodelujejo le avtomobili, ki pridejo na trg v koledarskem letu. Sodelujejo le novi avtomobili, ne prenovljeni. Merilo za izbor je primernost za slovenski avtomobilski trg. Foto: Slovenski avto leta
V izboru slovenski avto leta sodelujejo le avtomobili, ki pridejo na trg v koledarskem letu. Sodelujejo le novi avtomobili, ne prenovljeni. Merilo za izbor je primernost za slovenski avtomobilski trg. Foto: Slovenski avto leta
Avtomobilnost 42 - finale izbora Slovenski avto leta 2015 - foto Boštjan Podlogar
Zadnja zmagovalka izbora za Slovenski avto leta je opel astra. Foto: Boštjan Podlogar / MMC RTV SLO

Leto je naokoli, spet je tu čas, ko izbiramo slovenski avto leta. Tokrat že petindvajsetič po vrsti! Med kandidate za letošnji laskavi naziv smo uvrstili 24 novih avtomobilov, ki so v letu 2016 zapeljali na naše ceste. Pri izboru imate besedo tudi vi, bralci MMC. Glasovanje se je že začelo.
Da bo odločitev lažja, vam predstavljamo vseh 24 kandidatov.
Alfa romeo giulia
Torej, letošnji seznam začenja alfa gulia, težko pričakovana lepotica, ki si je za cilj zadala osvojiti čustva strastnih ljubiteljev športne vožnje. Videz, da te kap, je pri tej znamki stalnica, a vrnil se je zadnji pogon!
Audi Q2
Q2 je popolnoma nova zgodba za Audi, gre za malega SUV-a, torej premijska izbira v najhitreje rastočem avtomobilskem segmentu. Premijska tehnika, uglašena po meri bolj dinamičnih, ter dimenzije po meri starejših in aktivnih.
Citroen spacetourer/peugeot traveller/toyota proace verso
Tu so trije enaki kombiji treh avotmobilskih znamk, ki pa niso več samo gospodarska vozila, ampak enoprostorci za velike družine. V svojih genih imajo praktičnost, udobje, po želji tudi poslovnost.
Fiat tipo
Tipo je staro ime za novega, drugačnega fiata. Takšnega, ki bolj kot na najsodobnejšo tehniko, stavi na bogato opremo, prostor in več kot samo sprejemljive vozne lastnosti, in to za ugodno ceno.
Ford edge
Ford edge je Američan, primeren za ves svet. Američanom se zdi komajda dovolj velik, mi Evropejci ga imamo za velikega. Po želji pa je lahko tudi nadvse prestižen, z novo kolekcijo, z legendarnim imenom vignale.
Ford mustang
A tu je še bolj ekskluzivni ford, mustang mu je ime. Že pol stoletja ga v dir spravljajo Američani, zdaj smo o njem nehali sanjati Evropejci, zdaj je tu.
Honda jazz
Tu je tudi honda jazz, nova generacija tega enoprostorskega malčka, ki dokazuje, da majhne zunanje mere ne pomenijo utesnjenosti in sklepanja kompromisov pri dilemi, kaj vzeti na pot.
Hyundai elantra
Hyundaieva elantra je bila vedno avtomobil, ki je navduševala racionaliste, tiste, ki imajo radi, da za svoj denar dobijo veliko. No, oblikovalec Peter Schreyer Korejcem odpira nova obzorja, tudi elantro je preobrazil v bolj čustveno vozilo.
Jaguar F-pace
In tu je jaguar F-pace. Prvi SUV te znamke, ki pa kljub robustnejši obliki v svojem značaju ohranja tisto, kar je za Jaguar značilno že skoraj sto let. Dinamiko! No, pa prestiž tudi …
Kia optima, sportage
Strastna oblika pa je značilna tudi za kio optimo, tudi ta je izdelek slavnega nemškega oblikovalca Petra Schreyerja, v novi izdaji pa sta se limuzina in karavan bolj približala evropskemu okusu. Kia sportage četrte generacije z novo obliko in več naprednimi tehnologijami vstopa na evropske trge dobro pripravljena na spopad s tekmeci, ki jih v tem hitro rastočem razredu ne manjka.
Lexus RX
In med kandidati za slovenski avto leta 2017 je tudi lexus RX, nova generacija tega terenca, ki se lahko po naravi pelje tiho, čisto, na elektriko. In ja, tudi s premijskim udobjem.
Mazda MX-5
Mazda MX-5, govorimo o četrti generaciji roadsterja, ki je konec osemdesetih let zbudil avtomobilsko industrijo, da so nehali samo “povečevati” in “krepiti”, ampak začeli govoriti o premišljeni inženirski mehaniki, nizki masi in užitkih, ki jih ta lahko ponudi.
Mercedes-Benz razreda E
Na drugi strani je mercedes-benz razreda E, visoko sofisticirana limuzina ali karavan, ki hi-tech konceptnih vozil prestavlja v realnost na ceste. Že danes ponuja skoraj samodejno vožnjo, prihodnost je že skoraj tu!
Peugeot 3008
Pri Peugeotu pa nič več ne bo, kot je bilo, smer je obrnjena. Enoprostorci so samo za Evropejce, mi gremo v svet, so rekli Francozi, in tako poleg družinskim zahtevam ugodili tudi željam starejših voznikov, in tistih, ki hočejo šarm ter inovativne domislice.
Renault megan, scenic in talisman
In lovoriko slovenskega avta leta želijo osvojiti kar trije renaulti. Vsi trije megane, scenic in talisman so opravili s preteklostjo, ponujajo povsem novo zgodbo, pri katerem je na prvem mestu močna oblika, ki Slovencev nikakor ne pušča ravnodušnih, naj bo to zaradi dinamičnih potez ali pa zaradi spogledovanja z SUV-i. In v vseh treh renaultih na sredinski konzoli kraljuje velik zaslon, ki svet pametnih telefonov in tabličnih računalnikov prinaša v avto. Pika na i je tehnološki biser, štirikolesno krmiljenje.
Seat ateca
Seat ateca, prvi SUV te znamke. Tehnično naprednost ima po Nemcih, proizvodno učinkovitost po Čehih, strastnejši značaj pa so dodali Španci. Da spada tudi na podeželje, dokazuje tudi njeno ime, ki prvič ne izhaja iz španskega mesta, ampak iz majhne vasice.
Subaru levorg
Subaru levorg je novo ime za znano idejo. Družinski karavan z bokserskim motorjem in z zmogljivim štirikolesnim pogonom, uglašenim po merilih, ki se pokažejo šele v najzahtevnejših vremenskih razmerah.
Suzuki baleno
In vrnil se je baleno, mali suzuki, ki tokrat vabi še zlasti s ceno oziroma vsem tistim, kar za to ceno ponuja. Se pravi, s prostorom, prtljažnikom in pametnim telefonom sredi armature.
Toyota prius
Prius, dvajset let je na prizorišču, dve desetletji je promoviral hibridno tehnologijo. Ta ni več samo “jutri”, zdaj so hibridi “danes” in za to je zaslužen prav prius. Zato je zdaj lahko spet posebnež, ki ne stavi več samo na svoj pogon, ampak vsaj še na svojo zeleno, torej aerodinamično obliko.
Volkswagen tiguan
Tiguan je odgovor na to, kar si želijo družine, ki bi imele vsega po malem. Prostorsko uporabnost, dinamične vozne lastnosti, terensko zmogljivost, napredne pripomočke za vožnjo, poslovno primernost in še kaj. Ta allrounder na vseh področjih da več od zahtevanega minimuma.
Volvo S90
In tu je volvo, odličen primer, kako lahko zdrave naložbe bogatih Azijcev iztrošenemu evropskemu podjetju ponudijo novo prihodnost. Švedski inženirji so se z novim denarjem povsem razživeli in obrodili najboljše sadove. Eden izmed teh je tudi S90.
Naj spomnimo, da pravila določajo, da je lahko slovenski avto leta samo tisti, ki si ga lahko privošči veliko število Slovencev, varovalka pri tem je vsaj 25 prodanih avtomobilov do konca glasovanja. Na letošnjem spisku je še kar nekaj eksotov, pri katerih je ta cilj težje dosegljiv.
Tako, omenjenih štiriindvajset kandidatov čaka na vas na MMC-ju. Do vključno 18. decembra boste lahko glasovali šestkrat, vsak teden enkrat, z vsakim oddanim glasom pa se uvrstite v žreb za 1500 litrov goriva, cestno kamero in pnevmatike.

V glasovanju za izbor slovenski avto leta sodelujejo RTV SLO, Avtomagazin, Delo in Slovenske novice, Dnevnik in Nedeljski dnevnik, Motorevija, SiOL, Večer ter poteka v organizaciji Agencije Publimedia. Glasujete lahko na glasovnici spodaj!