Podpisi pod fotografijami: BMW iX3 deluje po principu sinhronskega motorja z vzbujalnim tokom, brez uporabe magnetov. Proizvodnja motorja se lahko zaradi takšne zasnove v celoti izogne redkozemeljskim elementom. Foto: BMW
Podpisi pod fotografijami: BMW iX3 deluje po principu sinhronskega motorja z vzbujalnim tokom, brez uporabe magnetov. Proizvodnja motorja se lahko zaradi takšne zasnove v celoti izogne redkozemeljskim elementom. Foto: BMW

BMW je dolgo napovedoval prihod športnega terenca iX3. To je prvi električni SUV znamke, ki je zasnovan na peti generaciji sistema eDrive . Električni motor, menjalnik in napajalna elektronika so prvič združeni v eni enoti.

Uporaben kot klasični X3, a bolj dinamičen

Bavarci poudarjajo številne inovacije, tako na področju aerodinamike, programske opreme kot drugih tehnologij, ki so na eni strani omogočile, da ima športni terenec precej nižje težišče kot klasični modeli X3 z motorji na notranje zgorevanje, kar pomeni bolj dinamične lastnosti, na drugi strani pa je baterija tako kompaktna, da prostor v kabini in prtljažniku (510–1560 litrov) ni bil okrnjen. Baterija omogoča vozilu z električnim motorjem z 210 kW/286 KM in 400 Nm največjega navora do 460 kilometrov vožnje (WLTP).

Tanka visokonapetostna baterija je na spodnji strani avtomobila in je nameščena tako nizko, da so znižali težišče avtomobila za približno 7,5 centimetra v primerjavi z običajno gnanimi sorodniki BMW X3. Foto: BMW
Tanka visokonapetostna baterija je na spodnji strani avtomobila in je nameščena tako nizko, da so znižali težišče avtomobila za približno 7,5 centimetra v primerjavi z običajno gnanimi sorodniki BMW X3. Foto: BMW

Prijazen do hitrih polnilnic

Premijski proizvajalec je skušal električnemu modelu zagotoviti klasično BMW-jevo vozniško izkušnjo, zato se moč prenaša na zadnja kolesa. Pospešek od 0 do 100 km/h je v 6,8 sekunde, največja hitrost je elektronsko omejena na 180 km/h. Baterija omogoča polnjenje na polnilnicah z močjo do 150 kW, na katerih lahko baterijo napolnite od 0 do 80 odstotkov v samo 34 minutah. V dodatnih 10 minutah pa s hitrim polnilnikom dodatno baterijo napolnite še za 100 kilometrov vožnje.

Prostornost kabine je enakovredna običajno gnanim različicam modelov BMW X3. Foto: BMW
Prostornost kabine je enakovredna običajno gnanim različicam modelov BMW X3. Foto: BMW

V znamenju modre barve

V primerjavi s klasičnim X3 je nekaj sprememb tudi v zunanjosti, za katere so značilni modri detajl in aerodinamične rešitve, kot je posebna sprednja rešetka ledvic, ki zmanjšuje zračni upor, ali pa 19-palčna platišča iz lahke litine, ki zmanjšajo koeficient zračnega upora za približno 5 odstotkov, s čimer so inženirji omogočili za 10 kilometrov večji doseg vozila. Koeficient zračnega upora vozila je sicer 0,29, kar je odličen rezultat za športne terence.