Z najmočnejšim šestvaljnikom v zgodovini oddelka M sta BMW X3 M in X4 M verjetno najhitrejša športna terenca v svojem razredu. Foto: BMW
Z najmočnejšim šestvaljnikom v zgodovini oddelka M sta BMW X3 M in X4 M verjetno najhitrejša športna terenca v svojem razredu. Foto: BMW

Po alfi romeo stelvio, ki se je prva okitila z naslovom najhitrejšega med manjšimi luksuznimi športnimi terenci na Nurburgringu, in mercedesu AMG GLC 63 S, ki je njen rezultat še malce izboljšal, zdaj na vrh cilja tudi BMW z modeloma X3 M in X4 M.

To mu bo najverjetneje uspelo, saj oba modela poganja najmočnejši šestvaljnik, ki so ga do zdaj zasnovali v BMW-jevem športnem oddelku. Ta z dvema turbopolnilnikoma v osnovni izvedbi razvije 353 kilovatov (480 KM), v izvedbi M competition pa kar 375 kilovatov (510 KM). Največji navor pri obeh znaša 600 Nm in se prenaša na vsa štiri kolesa prek osemstopenjskega samodejnega menjalnika. Osnovni model pospeši od 0 do 100 kilometrov na uro v 4,2 sekunde, različica competition pa do tja potrebuje še desetinko sekunde manj. Končna hitrost je elektronsko omejena na 250 km/h, ali (na željo kupca) na 280 oziroma 285 km/h pri različici M competition.

Foto: BMW
Foto: BMW

Tudi podvozje, krmiljenje, zavore ...
Poleg izjemnega šestvaljnika črka M prinaša tudi prilagodljivo športno podvozje, krmilni mehanizem z variabilnim razmerjem ter zmogljiv zavorni sistem s 395-milimetrskimi zračnimi koluti spredaj in 370-milimetrskimi zadaj, ki se skrivajo za 20- ali 21-palčnimi platišči iz lahke litine.

Zunanjosti so poleg omenjenih platišč namenili tudi agresivneje oblikovana odbijača, poudarjene pragove ter usmernik zraka in štiri izpušne cevi na zadku. V notranjosti pa bomo našli športen volanski obroč, posebno instrumentno ploščo in prestavno ročico, športne sedeže v usnju varnesca, pri različici M competition pa še napis competition na armaturni plošči ter usnje merino na sedežih.