Foto: Bosch

Prva od predstavljenih rešitev je koncept električnega prevoza brez voznika z integriranimi storitvami. Ta vrsta prevoza, ki je tih, ne potrebuje voznika in je celovito povezan z okolico, bo kmalu na voljo v večjih mestih po svetu. Bosch bo zagotovil potrebno strojno in programsko opremo ter nove digitalne storitve, ki bodo uporabnikom omogočile rezervacijo vozil, plačilo prevoza ali delitev stroškov s preostalimi potniki.

Tu pa je tudi šest rešitev, za katere je Bosch prejel nagrade CES Innovation Awards, ki jih podeljuje združenje CTA (Consumer Technology Association) in z 28 kategorijami prikazuje prihodnje trende.

Načelo "vse v enem" za povezljivost vozil
Za prihodnost povezane in avtomatizirane vožnje morajo vozila imeti sposobnost nemotenega komuniciranja tako med sabo kot tudi z okoljem. V ta namen je Bosch razvil univerzalno enoto povezljivosti za vse brezžične tehnologije prenosa, ki se uporabljajo pri komunikaciji V2X (vehicle-to-everything). Tako lahko vozila komunicirajo med sabo in s prometno infrastrukturo, ne glede na državo ali proizvajalca.

Tovornjaki brez vzvratnih ogledal
Novi mercedes-benz actros je prvi tovornjak, ki ima namesto konvencionalnih glavnih in širokokotnih ogledal nameščene kamere. Sistem, ki se imenuje Mirror Cam, omogoča boljši 360-stopinjski pogled. Poleg večje varnosti pa prisotnost kompaktnih digitalnih kamer namesto konvencionalnih ogledal zmanjšuje porabo goriva, saj imajo le-te precejšnje aerodinamične prednosti. Daimlerjeva razvojna partnerja za sistem Mirror Cam sta Bosch in Mekra Lang.

Pametni telefon kot ključ avtomobila
Boschev sistem dostopanja brez ključa Perfectly Keyless bo voznikom avtomobilov, ponudnikom storitev skupne uporabe avtomobilov in logističnim podjetjem kmalu omogočal digitalno upravljanje svojih vozil. Z aplikacijo na pametnem telefonu lahko v vsakem trenutku določijo, kdo bo imel dostop do avtomobilov oz. tovornjakov in kdaj. Sistem bo mogoče na sejmu preizkusiti v vozilu ford mustang.

Radarski sistemi za pomoč voznikom preprečujejo prometne nesreče z motornimi kolesi
Odkrivanje mrtvega kota, opozorilo pred trkom in prilagodljiv tempomat: namestitev radarja v motorje kot senzornega organa daje motorjem novo asistenco in varnostne funkcije ter ponuja natančno sliko okolice vozila. Sistemi temeljijo na kombinaciji radarskega sistema, sistema zavor, upravljanja motorja in HMI-ja.


Aplikacija za povezovanje e-skuterjev
Nova aplikacija poleg prikaza ključnih informacij, kot je trenutno stanje akumulatorja v e-skuterju, omogoča komunikacijo med voznikom in vozilom ter možnost povezave z drugimi uporabniki prek družbenih omrežij. Tako uporabniki lažje ugotovijo, kateri njihovi prijatelji so v bližini. Poleg tega je na krmilni ročici e-skuterja povezano držalo za čelado, ki ga je mogoče upravljati z aplikacijo. Ko je e-skuter parkiran, omogoča prostor za shranjevanje čelade, prav tako pa varuje vozilo pred krajo, prikazovalnik pa pred vandalizmom.

Dodatna rešitev za učinkovitejše stroje in gospodinjstva
Bosch je razvil algoritem Phantom, s katerim majhnim in srednje velikim podjetjem pomaga ocenjevati in močno povečevati energetsko učinkovitost njihovih strojev. Tudi doma vam Boschev Phantom lahko pove, koliko energije uporablja določena naprava. S to energetsko transparentnostjo je mogoče privarčevati elektriko.

Poleg naštetega bo Bosch na sejmu CES 2019 predstavil še številne rešitve za pametno mobilnost.
Tu velja omeniti storitev polnjenja Convenience Charging, ki z integracijo polnjenja in navigacije povečuje vsakodnevne prednosti elektromobilnosti, saj natančno izračunava preostanek energije v baterijah ter prikaže polnilnice, ki so na voljo.

Integrirana rešitev mySPIN za pametne telefone omogoča voznikom varno uporabo aplikacij na pametnih telefonih med samo vožnjo. MySPIN zdaj podpira tudi standard komunikacije vozil MirrorLink.

Rešitelji iz podatkovnega oblaka. Samo v Nemčiji se vsako leto izda 2.000 opozoril o vožnji v napačno smer, Bosch je za to razvil rešitev v oblaku, ki voznikom, ki vozijo v napačno smer kot tudi vsem uporabnikom te ceste v roku desetih sekund pošlje opozorilo.

Avtomatizirana vožnja v mestih. Mesto San Jose v Silicijevi dolini v Kaliforniji bo postalo pilotno mesto za storitev avtomatizirane izmenjave vozil, ki jo bosta nudila Bosch in Daimler. Njun cilj je razviti sistem za popolnoma avtomatizirano vožnjo brez voznika (SAE-stopnje 4/5), ki bi bil pripravljen za proizvodnjo z začetkom naslednjega desetletja.

Rešitve za pametni dom
PAI je Boschev projektor, ki je nameščen nad kuhinjskim pultom in tako spremeni celotno delovno površino v zaslon na dotik. Integrirani 3D-senzor zabeleži, ko se uporabnik dotakne površine, s čimer je mogoče upravljati funkcije na dotik. To pomeni, da lahko uporabniki med kuhanjem oz. peko dostopajo do veliko različnih digitalnih storitev, lahko na primer preprosto prikličejo recepte ali upravljajo s povezanimi napravami.

Preprosta skrb za travo, zahvaljujoč umetni inteligenci. Bosch na podlagi strojnega učenja izboljšuje način, s katerim njegova robotska kosilnica Indego prepozna ovire na travi z analizo podatkov, kot je pretok motorja, pospeševanje, hitrost motorja in smer. Poleg tega sprejema tudi govorne ukaze prek Amazonovega asistenta Alexa.

Foto: Bosch

Senzor AIR omogoča inovativno klimatsko udobje za dom. Shranjuje in prikazuje podatke o kakovosti zraka, temperaturi, vlagi kot tudi o svetlosti in hrupu. Uporabniki lahko senzor upravljajo tudi brez pametnega telefona, zahvaljujoč preprostemu vmesniku, ki vključuje logiko semafornih luči.

Foto: Bosch

Robot.aino uporabnikom omogoča komunikacijo s svojim ogrevalnim sistemom v preprostem jeziku. Vnos ali ukaz "Zebe me" ukaže sistemu, da poviša temperaturo v sobi za dve stopinji Celzija. Poleg tega robot tudi razume razliko med "malenkost hladno" in "zelo hladno", s čimer različno spremeni temperaturo.