Mercedes si je zamislil avtonomno vozilo, ki se lahko z zamenjavo nadgradnje spremeni iz dostavnika v potniški kombi in nasprotno. Foto: Mercedes-Benz
Mercedes si je zamislil avtonomno vozilo, ki se lahko z zamenjavo nadgradnje spremeni iz dostavnika v potniški kombi in nasprotno. Foto: Mercedes-Benz

Koncept vključuje šasijo ter dve nadgradnji. Prva lahko sprejme do 12 potnikov, druga pa je namenjena prevozu tovora, pri čemer ju je mogoče zamenjati v nekaj minutah. Pri Daimlerju so si takšno zasnovo zamislili za potrebe prevoznikov v tovornem prometu ter podjetij za javni potniški prevoz, ki jim primanjkuje voznikov in bi radi učinkoviteje uporabljali svoja električna vozila.

Vozila “vision urbanetic” bodo povezana z integriranim informacijskim sistemom. Lahko bodo analizirala potrebe mobilnosti, prilagajala načrte poti in se izogibala prometnim zastojem. Njihov cilj je tudi zmanjšati izpuste v onesnaženih mestnih središčih.

Na novinarski predstavitvi je vodja Mercedesovega oddelka za lahka gospodarska vozila, Volker Mornhinweg, dejal, da novi koncept sporoča, da ne želijo čakati na to, kar sledi, temveč želijo hitro preiti v fazo avtonomne vožnje. Časovnica potencialnega prihoda na trg bo objavljena na salonu gospodarskih vozil IAA v Hannovru, ki bo letos svoja vrata odprl 20. septembra.

Z napredovanjem tehnologij za avtonomno vožnjo se želijo klasični proizvajalci preleviti v ponudnike različnih storitev na področju mobilnosti. Daimler bo tako v sodelovanju s podjetjem Robert Bosch prihodnje leto v Kaliforniji začel preizkušati avtonomne potniške prevoze, ker želi postaviti robotizirane taksije na cesto že leta 2023.

Daimler ni edini
Toda tekmeci ne počivajo. General Motors načrtuje uporabo robotiziranih taksijev na osnovi modela chevrolet bolt v velikih ameriških mestih mestih že prihodnje leto, ponudnik prevozov Uber pa v približno enakem časovnem okviru načrtuje začetek uporabe flote samovoznih športnih terencev volvo XC90.

Daimlerjevo večnamensko vozilo bo dopolnilo mobilnostne storitve nemškega velikana, ki vključujejo souporabo avtomobilov in kombijev, storitev za prevoze Mytaxi ter aplikacijo moovel, ki uporabnikom pomaga najti najhitrejšo vrsto prevoza do njihovega cilja.

Tovorna različica bi se lahko postavila ob bok dostavniku streetscooter nemškega poštnega podjetja Deutsche Post, ki v prihodnje načrtuje uporabo izključno električnih dostavnikov in koles ter bo svoj dostavnik streetscooter ponudilo tudi drugim potencialnim strankam, kot so pekarne in letališča. Deutsche Post sodeluje tudi s Fordom, ki je med drugim ponudil pomoč pri prodaji vozil na svetovni ravni.