Pri Euro NCAP-u bodo z letom 2016 začeli preverjati, kako učinkoviti so sistemi za zaznavanje pešcev in samodejno zaviranje. To bo vplivalo tudi na končno oceno varnostnih testov. Foto: Euro NCAP
Pri Euro NCAP-u bodo z letom 2016 začeli preverjati, kako učinkoviti so sistemi za zaznavanje pešcev in samodejno zaviranje. To bo vplivalo tudi na končno oceno varnostnih testov. Foto: Euro NCAP
Testiranje Euro NCAP
Pri Euro NCAP-u so si zamislili tri najpogostejše scenarije trčenja, ki jih bodo preizkušali s posebnimi testnimi lutkami. Foto: Euro NCAP

Evropska neodvisna organizacija za testiranje varnosti vozil Euro NCAP bo z letom 2016 uvedla nov test, na katerem bodo preizkušali, kako učinkoviti so sistemi v novih vozilih za samodejno zaznavanje pešcev in preprečevanje trkov z njimi.
Sistem za zaznavanje možnosti trčenja in samodejno zaviranje pri nizkih hitrostih (AEB) je že od leta 2013 pogoj za pridobitev najvišje ocene za varnost Euro NCAP-a, a so redki avtomobili opremljeni s kamerami, ki zaznavajo tudi pešce.
V Bruslju v korist novemu testu pravijo, da bodo potrošniki natančno vedeli, v katerih avtomobilih so sistemi najboljši, kar bo pripomoglo k izboljšavi in vgradnji tehnologije pri vseh znamkah avtomobilov. Generalni sekretar Euro NCAP-a, Michiel van Ratingen, pravi: "Sistem zaznavanja drugih vozil in zaviranja pri nizkih hitrostih je danes že razširjen v novih vozilih, le redki pa so avtomobili, ki imajo vgrajen tudi sistem, ki zaznava pešce."
V Bruslju navajajo, da imajo trenutno sistem za zaznavanje pešcev vgrajen le audi Q7, BMW serije 2 in BMW i3, ford mondeo, lexus NX, mercedes-benz razreda C, mini cooper, volvo V40, XC90, toyota avensis in volkswagen passat.

Preprečili bi vsako peto usodno trčenje
Napredni varnostni sistemi za voznike in sopotnike so po mnenju Euro NCAP-a znatno znižali število nesreč s smrtnimi primeri v zadnjih 20 letih. Evropa zdaj potrebuje tehnologijo, ki bo prijazna še do pešcev, kolesarjev in motoristov, ki so najranljivejše skupine v prometu. Omenjene tri skupine udeležencev v prometu so v letu 2014 predstavljale kar 47 odstotkov vseh smrtnih primerov v Evropi. Leta 2014 je sicer v prometnih nesrečah umrlo 26.000 ljudi. V Bruslju poudarjajo, da je treba vsaki smrti prišteti še štiri osebe s trajnimi posledicami, kot so poškodba možganov ali druge vrste invalidnosti.
Neodvisni analitiki, ki se ukvarjajo s podatki realnih primerov prometnih nesreč v Veliki Britaniji in Nemčiji, so ugotovili, da bi sistem za zaznavanje pešcev in samodejno zaustavitev preprečil vsako peto usodno trčenje. Večino trkov avtomobila s pešcem se zgodi, ko voznik sploh ne zavira ali pa zavira prepozno, ker ni pozoren, ali pa ga je pešec presenetil.
Pri Euro NCAP-u bodo teste simulirali po treh različnih scenarijih: ko odrasel pešec stopi oziroma steče pred avtomobil in ko se otrok pojavi izza drugega parkiranega vozila. Za preizkuse so posebej razvili testne lutke. Odlično oceno si bo prislužil tisti avtomobil, ki bo pravočasno zaznal nevarnost trčenja in zaviral, ne da bi trčil v lutko. Do popolnosti bo moral zavirati pri hitrostih do 40 km/h, pri hitrostih med 40 km/h in 60 km/h pa bo moralo vozilo zavirati tako močno, da bo hitrost ob zaviranju tako nizka, da bodo posledice trčenja manjše in neusodne za pešca.
Pri Euro NCAP-u se pasivni varnosti pešcem posvečajo od leta 1997 naprej. Najvišjo oceno za varnost pešcev podeljujejo tistim vozilom, ki imajo prednji del vozila oblikovan tako, da je trčenje čim manj nevarno.