Parkirišče pred novomeškim Revozom so danes množično zasedle katrce. Foto: M. Kr.
Parkirišče pred novomeškim Revozom so danes množično zasedle katrce. Foto: M. Kr.
Katrce v Novem mestu
Ljubiteljem nostalgije so letos na voljo tri tematsko obnovljene katrce. Foto: M. Kr.
Karavana katrc na poti v Francijo

Na parkirišču pred novomeškim Revozom že dolgo ni bilo mogoče videti toliko katrc kot danes, ko se je tam ustavila karavana na poti v Francijo.

Letos namreč poteka vrsta dogodkov v počastitev petdesetega jubileja od začetka proizvodnje renaulta 4, ki ga pri nas poznamo pod precej bolj ljubkim imenom "katrca". Današnji obisk karavane v Revozu je bil tudi odlična priložnost za obujanje spominov na proizvodnjo tega modela v novomeški tovarni, kjer so ga začeli izdelovati leta 1973. V Novem mestu pa so leta 1992 izdelali tudi zadnji primerek od skupno osem milijonov izvodov, ki so jih izdelovali v 27 državah in prodajali v kar sto državah.

Devetnajst let so jo izdelovali tudi v Sloveniji
Na današnji okrogli mizi z naslovom "Kako smo izdelovali katrco" so se Albin Kužnik, Milan Repolusk in Vojko Grobovšek med drugim spominjali, da so nekoč v tovarni izdelali 24 katrc na dan, da je bilo vse delo ročno in da sta bili glavni orodji viličasti ključ in izvijač. Kakšna je razlika med nekdanjo delavniško izdelavo, ki se je počasi spreminjala v industrijsko, in današnjo sodobno proizvodnjo, pa veliko pove podatek, da so v Revozu v treh izmenah izdelovali že tudi pod 900 twingov na dan.

V zvezi s katrco so trije novomeški veterani povedali, da so že od vsega začetka veliko pozornosti posvečali kakovosti, kar so jim priznali tudi Renaultovi ljudje iz Francije in zaupali celoten proces izdelave in ne le sestavljanja. Številne sestavne dele in orodja za preše pa so izdelovali v različnih podjetjih na območju nekdanje Jugoslavije.

Starodobniki tudi za vsakdanjo uporabo
In prav katrce s tega območja so se danes ustavile na poti proti Franciji. O tem, kaj jim častitljive starodobnice pomenijo, so na okrogli mizi spregovorili Jan Mlinar, Anton Krašovec in Marko Milivojčević. Prvi ima z bratom pravo zbirko 53 primerkov katrc, drugi svojo "Carico" pripelje na cesto le v lepem vremenu, tretji pa ponosno pove, da je njegova katrca v Srbiji povsem normalen avtomobil za vsakdanjo uporabo.

Dogodek v Novem mestu je bil le eden izmed mnogih v okviru praznovanja rojstnega dneva, za številne nostalgike, ki nimajo več svojih lastnih primerkov katrc, pa so pri Renaultu Slovenija pripravili tudi zanimivo akcijo, v okviru katere ponujajo na izposojo za tri dni tematsko obnovljene katrce. Pri tem projektu so sodelovali študentje Akademije za likovno umetnost in oblikovanje, nastale pa so tri, in sicer piknik, tabla in razglednica. Na voljo so v Ljubljani, Kopru in Mariboru, rezervirati pa jih je mogoče prek Facebookovega profila in s klicem na 080 1081.

Karavana katrc na poti v Francijo