V EU in drugih zajetih državah je bilo lani registriranih skoraj 15,5 milijona novih avtomobilov. Največ jih je bilo takih na bencinski pogon, in sicer 59 odstotkov vseh (63 odstotkov ob upoštevanju tudi električnih hibridnih vozil). Dizel poganja 31 odstotkov vseh novih lani registriranih avtomobilov, kar je štiri odstotne točke manj kot leta 2018 in 23 odstotkov manj kot leta 2011, ko so dizelski avtomobili s 55-odstotnim deležem dosegli vrhunec svoje priljubljenosti. Foto: MMC RTVSLO
V EU in drugih zajetih državah je bilo lani registriranih skoraj 15,5 milijona novih avtomobilov. Največ jih je bilo takih na bencinski pogon, in sicer 59 odstotkov vseh (63 odstotkov ob upoštevanju tudi električnih hibridnih vozil). Dizel poganja 31 odstotkov vseh novih lani registriranih avtomobilov, kar je štiri odstotne točke manj kot leta 2018 in 23 odstotkov manj kot leta 2011, ko so dizelski avtomobili s 55-odstotnim deležem dosegli vrhunec svoje priljubljenosti. Foto: MMC RTVSLO

To so pokazali prvi začasni podatki Evropske agencije za okolje (EEA), kjer kot glavni razlog za povečanje povprečnih izpustov CO2 navajajo večjo priljubljenost športnih terencev, ki so večji in težji od vozil, ki so bila priljubljena v preteklosti, kot so v prvi vrsti limuzine. Rast števila električnih vozil je bila medtem tudi lani skromna.

Podatki EEA-ja zajemajo EU, Islandijo, Norveško in Veliko Britanijo.

Za Slovenijo podatki EEA-ja kažejo, da so povprečni izpusti lani znašali 123,7 grama ogljikovega dioksida na kilometer. Bencinski avtomobili so predstavljali okoli 48 odstotkov vseh novih, dizelski 31 odstotkov in električni malenkost manj kot odstotek. Foto: BoBo
Za Slovenijo podatki EEA-ja kažejo, da so povprečni izpusti lani znašali 123,7 grama ogljikovega dioksida na kilometer. Bencinski avtomobili so predstavljali okoli 48 odstotkov vseh novih, dizelski 31 odstotkov in električni malenkost manj kot odstotek. Foto: BoBo

Rast od leta 2017 naprej

Agencija je v sporočilu za javnost poudarila, da so se izpusti novih avtomobilov od leta 2010 do leta 2016 zmanjševali, v letih 2017 in 2018 pa so se povečali za skupno 2,8 grama. Lani se je rast nadaljevala.
Do leta 2019 je sicer za EU veljal cilj 130 gramov na kilometer, kar je Unija torej izpolnila. A se cilj od letošnjega leta znižuje na 95 gramov.
Podatki niso razveseljujoči niti pri kombijih. Ti so lani v ozračje izpuščali povprečno 158,4 grama ogljikovega dioksida na kilometer, kar je 0,5 grama več kot leta 2018. Pri kombijih EEA razlog za povečanje izpustov med drugim vidi v povečanju povprečne mase in skromnem povečanju deleža električnih kombijev (z 0,8 odstotka v 2018 na 1,3 odstotka v 2019).

Prodaja priključnih hibridnih električnih vozil in baterijskih električnih vozil se je povečala za okoli 3,5 odstotka, medtem ko je bila v letu 2018 rast prodaje v tem segmentu okoli dveodstotna. Najvišji delež med vsemi registracijami so ta vozila dosegla na Norveškem (56 odstotkov), Islandiji (19 odstotkov), Nizozemskem (16 odstotkov) in Švedskem (12 odstotkov). Foto: Peugeot
Prodaja priključnih hibridnih električnih vozil in baterijskih električnih vozil se je povečala za okoli 3,5 odstotka, medtem ko je bila v letu 2018 rast prodaje v tem segmentu okoli dveodstotna. Najvišji delež med vsemi registracijami so ta vozila dosegla na Norveškem (56 odstotkov), Islandiji (19 odstotkov), Nizozemskem (16 odstotkov) in Švedskem (12 odstotkov). Foto: Peugeot

Bencinski izpusti primerljivi z dizelskimi

Trenutno so sicer povprečni izpusti dizelskih avtomobilov (127 gramov ogljikovega dioksida na kilometer) zelo podobni tistim, ki jih povzročajo bencinski avtomobili (127,6 grama). Razlika med obojimi je najnižja zabeležena od začetka zbiranja podatkov, pravijo na EEA-ju.

Okoli 38 odstotkov novih avtomobilov je bilo lani športnih terencev. Ti so v primerjavi z drugimi avtomobili v istem segmentu tipično težji, imajo močnejše motorje in večji sprednji predel, kar vse povečuje porabo goriva. Večino novih športnih terencev je poganjal bencin, pri čemer so njihovi povprečni izpusti znašali 134 gramov na kilometer, kar je 13 gramov več, kot so znašali povprečni izpusti drugih novih bencinskih avtomobilov.

EEA opaža, da se je povprečna masa novega avtomobila v zadnjem letu povečala za 30 kilogramov.

V Avtomobilnosti smo primerjali bencinski, dizelski in hibridni avtomobil.

Bencin, dizel ali hibrid v praksi? Začenjamo resničnostni primerjalni test.