Zaradi možnosti krušenja brežine je v prvi fazi del potrebna popolna zapora ceste. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Zaradi možnosti krušenja brežine je v prvi fazi del potrebna popolna zapora ceste. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak

Obnova ceste ob brežini je še posebej zahtevna. Cesto Ajdovščina–Predmeja bodo pred padajočim drevjem in skalnimi gmotami zaščitili s posebnimi varovali.

Karmen Praprotnik, vodja sektorja za vzdrževanje cest in prometne varnosti pri Direkciji RS za infrastrukturo je za Avtomobilnost povedala: "Najprej smo morali odstraniti vse drevje, krušljive elemente, se pravi skalne masivne bloke, nato pa se lahko začne sidrati in postavljati ustrezne ukrepe za zaščito brežine."

Prenova slikovite ceste je zdaj v prvi, pripravljalni fazi, dela pa bodo predvidoma končana februarja prihodnje leto, je za oddajo Avtomobilnost povedala Karmen Praprotnik, vodja sektorja za vzdrževanje cest in prometne varnosti pri Direkciji RS za infrastrukturo. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Prenova slikovite ceste je zdaj v prvi, pripravljalni fazi, dela pa bodo predvidoma končana februarja prihodnje leto, je za oddajo Avtomobilnost povedala Karmen Praprotnik, vodja sektorja za vzdrževanje cest in prometne varnosti pri Direkciji RS za infrastrukturo. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak

Delo na višini

Na cestne brežine se bodo namestile pocinkane mreže, ki nadzorovano vodijo kamenje do vznožja brežine. Namestile se bodo tudi visokonatezne sidrane mreže, ki bodo tudi na portalu predora in obokih predorov.

Gradbeniki, ki delajo na brežini, morajo biti tudi dobri plezalci, saj morajo na zalednih brežinah namestiti lovilne sisteme, ki so sposobni zadržati 3,2-tonsko skalno gmoto, ki v ograjo prileti s hitrostjo 90 km/h.
Kako bodo dela izvedli in kako je videti, ko skalna gmota prileti v vozilo na cestišču, si lahko podrobnejše ogledate v prispevku iz oddaje Avtomobilnost.