Mercedes je v Stockholmu predstavil zmogljivega električnega križanca, ki se bo na trgu postavil ob bok tesli modela X, audiju e-tron in jaguarju I-pace. Foto: Miha Merljak
Mercedes je v Stockholmu predstavil zmogljivega električnega križanca, ki se bo na trgu postavil ob bok tesli modela X, audiju e-tron in jaguarju I-pace. Foto: Miha Merljak

Mercedes je s predstavitvijo modela EQC uradno vstopil v električno tekmo, kjer je do zdaj nemoteno kraljevala Tesla. Prvi pravi električni model s trikrako zvezdo odlikujejo gladke površine v bleščeče črni barvi v kombinaciji z modrimi detajli. V dolžino meri 4,76 metra, v širino 1,88 metra ter seže 1,63 metra v višino. Ob tem medosna razdalja znaša 2,87 metra, prtljažnik pa v osnovni postavitvi sprejme 500 litrov prtljage.

Notranjost je oblikovana v slogu drugih, običajnejših hišnih modelov s poudarjeno vodoravno površino na armaturni plošči, pod katero se skrivata 26-centimetrska (10,25–palčna) zaslona zaslona za prikaz merilnikov in multimedijske naprave z najnovejšim vmesnikom MBUX. Glavna posebnost, ki kabino ločuje od modelov s klasičnimi pogonskimi sklopi, pa so nove prezračevalne reže ter detajli v rožnato zlati barvi.

Za pogon skrbita elektromotorja, ki razvijeta 300 kilovatov (407 KM) moči in 765 Nm navora ter zagotavljata štirikolesni pogon. Pospešek do stotice znaša 5,1 sekunde, končna hitrost pa je omejena na 180 kilometrov na uro. V osnovi se navor za varčevanje z energijo prenaša le na sprednji kolesi, medtem ko se elektromotor na zadnji osi vklopi, ko od avtomobila zahtevamo več moči.

Realno okoli 400 kilometrov dosega
Litij-ionski baterijski sklop z zmogljivostjo 80 kilovatnih ur po meritvenem ciklu NEDC zagotavlja 450 kilometrov dosega, kar bo v realnih razmerah pomenilo kakšnih 50 kilometrov manj. Avtomobil je opremljen v vodno hlajenim polnilnim sistemom z zmogljivostjo 7,4 kilovata. Vsem, ki bi radi doma hitreje napolnili svoj avtomobil, pa bo Mercedes ponudil stensko polnilnico, ki omogoča do trikrat hitrejše polnjenje kot prek običajne vtičnice. Na hitrih polnilnicah naj bi se baterija z 10 do 80 odstotkov napolnila v 40 minutah.

Mercedes za zdaj ni želel govoriti o cenah modela EQC, pri čemer nemški mediji poročajo, da naj bi se začele pri 70 tisočakih. Proizvodnja bo potekala v Nemčiji, stekla pa bo v prvi polovici prihodnjega leta.