Koncept mercedes-benz vision tokio v dolžino meri 4,8 metra, v širino 2,1 metra in v višino 1,6 metra. Foto: Mercedes-Benz
Koncept mercedes-benz vision tokio v dolžino meri 4,8 metra, v širino 2,1 metra in v višino 1,6 metra. Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je japonskemu avtomobilskemu salonu v Tokiu posvetil ime svojega novega inovativnega koncepta. Vision tokio ima vgrajen sistem avtonomne vožnje, poganja pa ga hibridni sistem, ki kombinira gorivne celice in elektromotorja.
Vision tokio je sicer zadnji v zbirki mercedesovih futurističnih konceptov. Podobne zamisli so razkrili že s koncepti vision ener-g-force (Los Angeles, november 2012), AMG vision gran turismo (Sunnyvale, 2013) in g-vode (Peking, november 2014).
Pri Mercedesu so konceptno vozilo vision tokio opisali kot urbani avtomobil, ki odseva mladost, s katero v Stuttgartu povezujejo zadnjo generacijo svojih vozil. Koncept je kombinacija celostne konstrukcije in futurističnega dizajna, potovalna kabina pa prinaša obliko salona.
Kamera vidi vse
Najnovejši koncept naj bi bil namenjen geeraciji Z, to so ljudje, ki so bili rojeni po letu 1995, in so zrasli ob razmahu svetovnega spleta. Za njih vozila ne pomenijo več le način prevoza, ampak digitalnega prijatelja.
Mercedes si je vozilo zamisli kot stroj, ki je sposoben razmišljati in se učiti. Oblikovan je kot enoprostorec z okni, ki potnikom omogočajo zasebnost, hkrati pa ne kratijo pogleda ven iz vozila, v notranjost potovalne kabine pa prepuščajo veliko svetlobe.
Namenili so mu kolesa v velikosti 26 palcev, vrata so enojna, drsna in se odpirajo nad streho. V potovalni kabini so hologramski zasloni na katerih se potnikom prikazujejo zabavne vsebine. Za udobno sedenje je v vozilu nameščena zofa, potniki, vozilo je namenjeno petim osebam, pa so lahko med vožnjo obrnjeni drug proti drugemu. Vozilo omogoča tudi klasični način vožnje, takrat se pred voznika pomakne volanski mehanizem, ki je sicer pospravljen v armaturni plošči. Ko vozilo vozi samodejno, avtopilot vse potrebne podatke pridobiva s pomočjo kamere na strehi, ki zaznava vse, kar se dogaja 360 stopinj okoli vozila.
Pogonski sistem je enak kot v konceptu F 015 luxury in motion. Avtomobil poganjata dva elektromotorja, ki energijo pridobivata iz gorivnih celic in dodatne litij-ionske baterije, ki se jih lahko napaja tudi s pomočjo hišne električne vtičnice. Skupni domet vozila je okoli 980 kilometrov, pri čemer energijo za 190 kilometrov poti zagotavlja elektrika iz baterij, za 790 kilometrov poti pa elektrika iz gorivnih celic.