Kar 70 odstotkov voznikov starih od 18 do 34 let zanimajo nove tehnološke naprave, ki si jih želijo tudi v svojih vozilih. Foto: Toyota
Kar 70 odstotkov voznikov starih od 18 do 34 let zanimajo nove tehnološke naprave, ki si jih želijo tudi v svojih vozilih. Foto: Toyota
Nissan Note na olimpijski veslaški progi
Anketa je pokazala, da mlade nadpovprečno zanimajo varnostni pripomočki v vozilih. Foto: Nissan

Avtomobilska industrija mora mlade za nakup vozila navdušiti z vgradnjo naprednih tehnologij v cenovno dostopne modele, kaže najnovejša raziskava.
Proizvajalci v svoje avtomobile vgrajujejo vedno bolj napredno tehnologijo, pri čemer se še vedno osredotočajo na drage luksuzne modele. To niso avtomobili, ki jih kupijo posamezniki, stari od 18 do 34 let, ampak jih pogostokrat izberejo starejši vozniki, ki tehnologijo osvojijo težje in počasneje, so ugotovitve podjetja za tržne raziskave GfK.
Mladi pripravljeni plačati več
Kot ugotavljajo ameriški raziskovalci, v raziskavo so vključili 800 ljudi, ki so v zadnjih 12 mesecih kupili nov avtomobil, in 1.500 ljudi, ki nameravajo avtomobil kupiti v dveh letih, je kar 74 odstotkov voznikov, starih od 18 do 34 let, glavnih kupcev najsodobnejših tehnologij. Nedavna raziskava je pokazala, da so mladi vozniki, imenujejo se generacija Y, pripravljena plačati precej več za koristi najsodobnejše tehnologije v avtomobilu, a morajo biti del paketa cenovno dostopnih vozil. Kar 40 odstotkov anketirancev je namreč dejalo, da si lahko privošči le avto nižjega ali nižjega srednjega razreda.
Raje klepetajo kot vozijo
V zadnjem času pa so kupce generacije Y pogostokrat kvalificirali kot brezbrižne ali celo sovražne do vožnje. Raziskava je med drugim pokazala, da se mladi vozniki v avtomobilu najraje prevažajo kot sopotniki, in ne vozniki. Vzrok je, da lahko med vožnjo brezbrižno uporabljajo mobilno tehnologijo, takih je skoraj 80 odstotkov. Zabava in komunikacija na poti so njihove pomembne prioritete, zato mora njihov prevoz omogočiti celovito povezljivost s tehnologijo, ki jim omogoča in zagotovi udobje.
Najpogostejše dejavnosti mladih sopotnikov med vožnjo so uporaba radia in pisanje sporočil, ter pogovarjanje po telefonu. Dobrih 60 odstotkov svoj pametni telefon poveže z multimedijskim sistemom v vozilu, 60 odstotkov uporablja navigacijo, če je ta del opreme vozila. Jih je pa več kot polovica odgovorila, da raje z vozilom povežejo svoje tablične računalnike, kot pa da uporabljajo sisteme z ekrani na dotik, ki so del serijske ali dodatne opreme vozila.
Jasno sporočilo proizvajalcem vozil
Analitiki raziskave so prepričani, da v generaciji Y niso antivozniki. Dejstva kažejo na večplasten in zapleten odnos mladih z avtomobilom, ki je tesno povezan s tehnologijo in njeno razpoložljivostjo glede na pravo ceno. Za proizvajalce vozil je sporočilo jasno: uvajati novosti, ki so jih mlajši vozniki pripravljeni in voljni sprejeti v male in srednje velike avtomobile, ki si jih lahko privoščijo. Prodiranje v te segmente v velikem obsegu bo povečalo stroškovno učinkovitost tehnološkega razvoja, saj bodo proizvajalci stroške lahko razširili skozi večjo prodajo posameznih enot.