Ko je Porsche napovedal prevzem Volkswagna so delnice tovarne poletele v nebo. Po neuspelem poslu pa je vrednost delnic spet strmo padla. Zgodba se je zato morala razrešiti na sodišču. Foto: EPA
Ko je Porsche napovedal prevzem Volkswagna so delnice tovarne poletele v nebo. Po neuspelem poslu pa je vrednost delnic spet strmo padla. Zgodba se je zato morala razrešiti na sodišču. Foto: EPA

Dva nekdanja prva moža tovarne športnih vozil Porscheja, generalnega direktorja Wendelina Wiedekinga in Holgerja Härterja, finančnega direktorja, je sodišče v Stuttgartu oprostilo obtožb tožilstva, ki ju je obtožilo manipuliranja s trgom z delnicami pred poskusom prevzema Volkswagna leta 2008.
Zbor petih sodnikov pod vodstvom predsedujočega Franka Maurerja je presodil, da obtožnica, ki bremeni 63-letnega Wendelina Wiedekinga, nekdanjega vodilnega Porscheja in nekdanjega prvega finančnika Porscheja 59-letnega Holger Härterja, ne vzdrži obtožb.
Maurer je na sodišču pojasnil, da Porsche ni ravno "mati Terezija," vendar pa je bilo v finančni krizi, ki je sledila propadu investicijske banke Lehman-Brothers septembra 2008, nemogoče ločiti, koliko je bilo podjetje Porsche odgovorno za velike špekulacije z delnicami Volkswagna. Cena Volkswagnove delnice se je namreč zvišala kar za petkratno vrednost.

Od začetka zanikala krivdo
Wiedeking in Härter sta od samega začetka sojenja vztrajala, da sta nedolžna, in zanikala, da bi kadar koli zavajala z lažnimi informacijami, kar so jima očitali tožilci. Med marcem in oktobrom 2008 so pri Porscheju večkrat javno zanikali, da nameravajo svoj delež v Volkswagnu zvišati na 75 odstotkov. V resnici je podjetje takrat že krepilo svoj lastniški delež.
Preobrat je sledil več mesecev pozneje, kot je Wiedeking nenadoma razkril, da nameravajo pridobiti tričetrtinski delež Volkswagna. Zaradi tega je vrednost Volkswagnove delnice poletela v nebo, podjetje iz Wolfsburga pa je naenkrat postalo najbolj vredno avtomobilsko podjetje na svetu.
Zaradi poskusa prevzema se je Porsche močno zadolžil. Nov preobrat je sledil že leta 2009, ko je Volkswagen kupil 49,9-odstotni delež Porscheja, prevzem pa končal tri leta pozneje, ko je Porsche postal del koncerna Volkswagen.