Foto:
Foto:

Nadgradnja, če gre inovacijo tako poimenovati, obstoječega načina poganjanja kolesa utegne biti zanimiva predvsem tistim, ki se med kolesarjenjem hitro zdolgočasite. Kolo caron je mogoče poganjati na nekaj različnih načinov, kar naj bi kolesarju poleg kratkočasenja zagotavljalo tudi vadbo različnih mišičnih sklopov. Gonilko je mogoče poganjati zgolj z eno nogo ali obema nogama hkrati, kjer so pedala v vzporedni legi. Način poganjanja kolesa določi kolesar z izbiro ustrezne nastavitve z ročico na krmilu.

Čeprav je zgoraj opisana zasnova precej nenavadna, je osnovni gib, ki poganja kolo, enak kot pri običajnem kolesu. Če želite bolj izstopati na kolesarskih ravnicah, vas utegne navdušiti kolo proizvajalca biXe Italia. Njihovo kolo kolesarja popelje do cilja, ne glede na smer vrtenja gonilk. Seveda je treba predtem izbrati, v katero smer želite poganjati pedala, a ni zato poganjanje v nasprotno smer od običajnega nič manj nenavadno.

Omeniti velja še različico, ki vam ponuja možnost vadbe rok. Varibike ima dva kompleta gonilk. Drugi komplet je postavljen na mesto krmilnega mehanizma in ponuja različne možnosti potiskanja gonilk. Ti sta lahko postavljeni vzporedno ali nasprotno, kot sta navadno postavljeni pri običajnih kolesih. Z novoletno zaobljubo morda v Slovenijo pripeljete nove smernice.

V svetu kolesarskih inovacij slovenski pečat
Niko Klanšek je avtor relativno uspešne zgodbe flykly, ki jo piše v Združenih državah Amerike. Njegovo podjetje ponuja pametni kolesni obroč z vgrajenim elektromotorjem. Programska oprema kolesa flykly spremlja navade kolesarja in mu prilagaja svoje delovanje. Kolesarju je na voljo aplikacija za pametni telefon, s katero lahko analizira svoje poti ali izbere alternativno traso, ki jo ta predlaga.

Četrt kilovata močan elektromotor je kolesarju, po besedah proizvajalca, v pomoč na poteh dolgih do sto kilometrov. Elektromotor deluje zgolj kot pripomoček, zato je za pomikanje kolesa še vedno treba poganjati gonilke. Električno energijo zagotavlja litij-ionska baterija, sistem za regeneracijo energije pri zaviranju pa skrbi, da se baterija ne izprazni prehitro.