Pri PSA-ju so v skrbeh, da bi se evropski kupci zaradi afere
Pri PSA-ju so v skrbeh, da bi se evropski kupci zaradi afere "dieselgate" pogosteje odločali za nakup bencinskih motorjev, saj so dizelski modeli dobičkonosnejši. Foto: Miha Merljak

Pri skupini PSA/Peugeot-Citroën so se odločili, da bodo objavili realne podatke o izpustih emisij v ozračje in porabi goriva. Teste naj bi izvedla neodvisna zunanja organizacija med dejansko uporabo pri uporabnikih.
V Parizu so se za to odločili po aferi "dieselgate". "Vemo, v kakšnem položaju smo, zato želimo svojim potencialnim kupcem z neodvisnim testom pokazati, da nam lahko zaupajo," je dejal glavni finančnik skupine PSA Jean-Baptiste de Chatillon.

Pri skupini PSA pravijo, da so po aferi, ki so jo zakuhali v Wolfsburgu, podrobno preučili svoj položaj glede škodljivih snovi in porabe goriva. Zatrjujejo, da z vidika škodljivih snovi njihova vozila nikoli niso imela nameščene programske opreme ali naprave, ki bi lahko zaznala opravljanje testa skladnosti in aktivirala napravo za obdelavo škodljivih snovi, tudi NOx (dušikovih oksidov), in bi bila sicer med običajno vožnjo izključena.
Naključni testi
Skupina PSA ponavlja, da so njena vozila skladna in da je bilo leta 2014 po tovarnah naključno izbranih 4300 vozil z namenom preverjanja skladnosti proizvodnje z vidika homologacije.
Pri izdelovalcu avtomobilov izpostavljajo svojo tehnologijo SCR (selektivna katalitična redukcija), poimenovano Blue HDi, s katero so opremljeni dizelski motorji Euro6, ki obdeluje in zmanjšuje dušikove okside (NOx).
V Parizu poudarjajo, da se je izkazalo, da se trenutni evropski test (NEDC) iz leta 1992 ne sklada z dejansko uporabo vozil. Test je bil, kot vsi laboratorijski testi, optimiziran tudi pri skupini PSA. Optimizacije so bile regulatorjem znane, neodvisne zunanje organizacije in opazovalci pa so bili do njih kritični. Teh optimizacij, med drugim porabe električne energije, večje od nič (napolnjenost akumulatorja, uporaba alternatorja …), novi test (WLTP3), o katerem trenutno razpravljajo na ravni Evropske unije, ne bo več dopuščal.
PSA poudarja, da v celoti podpira uvedbo tega novega standarda (WLTP in RDE4), ki je bolj podoben realnim pogojem uporabe, že leta 2017. Zato želijo čim prej, pod nadzorom neodvisne zunanje organizacije, za svoja glavna vozila peugeot, citroën in DS objaviti podatke o porabi goriva, izmerjene med realno uporabo vozil.