V sklopu testnega protokola, ki temelji na evropskem projektu RDE (
V sklopu testnega protokola, ki temelji na evropskem projektu RDE ("Real Driving Emissions") za testiranje izpustov v dejanskih voznih razmerah, porabo goriva izmerijo s prenosno napravo, ki jo namestijo na vozilo. Foto: PSA
Citroën C4 grand picasso na testih merjenj dejanske porabe
Bureau Veritas, neodvisna in priznana organizacija, daje zagotovilo, da je testni protokol v skladu s predhodno definiranimi pogoji ter potrjuje točnost in zanesljivost rezultatov. Foto: PSA

Skupina PSA Peugeot Citroën in dve nevladni organizaciji so objavili prve rezultate testiranj porabe goriva vozil v dejanskih razmerah. Peugeot 308 z 1,6-litrskim turbo dizelskim motorjem BlueHDi z 88 kilovati moči in šeststopenjskim ročnim menjalnikom je na testu porabil 1,4 litra več plinskega olja kot pri laboratorijskih testih.

Pri PSA so razkrili podatke o dejanski porabi goriva za tri svoje modele, Peugeot 308 (oprema allure), Citroën C4 Grand Picasso (oprema exclusive) in DS 3 (oprema so chic). Vsi trije modeli so imeli 1,6-litrski turbodizelski motor blueHDI s sistemom start&stop in ročnim šeststopenjskim menjalnikom. PSA bo še pred poletjem 2016 objavil uradne rezultate izmerjene porabe goriva v dejanskih razmerah za 30 najbolje prodajanih modelov vozil znamk Peugeot, Citroën in DS.

Pod budnim očesom nevladnih organizacij
Rezultate so razkrili v sklopu Ženevskega avtomobilskega salona. Testni protokol in meritve so izvedli skupaj z dvema nevladnima organizacijama, Transport & Environment (T & E) in France Nature Environnement (FINE), pod nadzorom skupine Bureau Veritas. Podatke dejanske porabe so primerjali tudi z rezultati iz neodvisne podatkovne baze anketiranja strank.
PSA Peugeot Citroën je sploh prvi avtomobilski proizvajalec, ki je izbral tovrsten pristop in objavil rezultate izmerjenih vrednosti porabe goriva treh svojih najpriljubljenejših modelov vozil. Enako so za letos napovedali tudi drugi proizvajalci vozil. Meritve so bile opravljene po protokolu, ki je bil določen skupaj z nevladno organizacijo Transport & Environment, na javnih prometnih cestah v okolici Pariza (25,5 km v mestnem središču, 39,7 km zunaj mestnega središča in 31,1 km po avtocesti) v dejanskih voznih razmerah (uporaba klimatske naprave, teža prtljage in potnikov, klanci itd.).
Rezultati podobni, kot so jih izmerili lastniki vozil sami
Rezultati meritev so zelo podobni rezultatom porabe lastnikov vozil, ki so jih pridobili v okviru neodvisnih anket strank. Zato pa rezultati odstopajo v primerjavi s tistimi, pridobljenimi z laboratorijskim testom, in tistimi, ki jih najdemo med tehničnimi podatki. Poraba goriva pri testu dejanske porabe pri Peugeotu 308 je v primerjavi s porabo, navedeno med tehničnimi podatki, odstopala navzgor za 1,4 litra, pri Citroënu Grand Picassoju za 1,6 litra in pri DS 3 za 1,3 litra plinskega olja.

Testirana vozila

PEUGEOT 308

1.6l BlueHDi 120

S&S BVM6

(Allure)

CITROËN C4

GRAND PICASSO

1.6l BlueHDi 120

S&S BVM6 (Exclusive)

DS 3

1,6 l BlueHDi 120

S&S BVM6

(So Chic)

Izmerjena dejanska poraba goriva po protokolu (l/100 km)

5,0

5,6

4,9

Izmerjena poraba iz anket strank (l/100 km)

5,0 / 5,1

5,5 / 5,7

5,1 / 5,3

Poraba po aktualnem protokolu (l/100 km)

3,6-3,8

4

3,6