Suzuki across je robustno oblikovan križanec, opremljen s priključnim hibridnim sistemom in elektronskim štirikolesnim pogonom. Foto: Suzuki
Suzuki across je robustno oblikovan križanec, opremljen s priključnim hibridnim sistemom in elektronskim štirikolesnim pogonom. Foto: Suzuki

Že na prvi pogled opozarja na to, da je bližnji sorodnik Toyotinega SUV-ja, tako na zunaj z veliko zračno rešetko kot tudi v kabini, vključno z asistenčnimi sistemi in zasloni. Pri Suzukiju z novincem, ki jim je manjkal v ponudbi, kjer imajo manjša vitaro in s-crossa, veliko stavijo tudi na področju elektrifikacije.

Kot priključni hibrid

Acrossa poganja priključni hibridni sistem. Ključni del priključnega hibridnega sistema je sprednji elektromotor, ki zagotavlja učinkovit
navor pri nizkih hitrostih, v kombinaciji z 2,5-litrskim motorjem, ki skrbi za dinamično vožnjo pri večjih hitrostih. Elektromotor črpa energijo iz visokozmogljivostne litij-ionske baterije, ki je nameščena v podvozju vozila ter zagotavlja 134 kW največje moči in 270 Nm navora.

Across je prvi model, ki ga dobavlja Toyota Motor Corporation v okviru poslovnega sporazuma med Toyoto in Suzukijem. Začetek prodaje v Evropi je postavljen na jesen 2020. Foto: Suzuki
Across je prvi model, ki ga dobavlja Toyota Motor Corporation v okviru poslovnega sporazuma med Toyoto in Suzukijem. Začetek prodaje v Evropi je postavljen na jesen 2020. Foto: Suzuki

Z elektromotorjem je povezan tudi poseben motor, ki deluje kot polnilnik baterije in v primeru vožnje pri večjih hitrostih nudi elektromotorju dodatno moč, ko je to potrebno. Priključni hibridni sistem je opremljen s štirimi načini delovanja: v privzetem načinu EV poganja vozilo izključno elektromotor, tudi v primeru popolnega pospeševanja. V samodejnem načinu EV/HV in načinu HV dodaja elektromotor svojo moč, ko je to potrebno, na primer ob naglem pospeševanju. V četrtem načinu polnjenja baterije pa sistem uporabi motor, da napolni baterijo in shrani električno energijo, ki bo nato na voljo.

Električni štirikolesni pogon

Across je opremljen z elektronskim sistemom 4x4 E-four. Sistem vključuje samostojni motor zadaj s 40 kW moči, ki sodeluje z motorjem spredaj in zagotavlja razmerje navora spredaj-zadaj v razponu od 100-00 do 20-80. Po mnenju Suzukija so prednosti tega večja stabilnost vozila pri speljevanju na spolzkih površinah, kot je na primer sneg na cestišču, in samozavestnejše upravljanje vozila pri zavijanju na različnih voznih podlagah.

Suzukijev novi križanec ne zunaj ne znotraj ne more skriti podobnosti s Toyoto. Foto: Suzuki
Suzukijev novi križanec ne zunaj ne znotraj ne more skriti podobnosti s Toyoto. Foto: Suzuki

Osrednji del štirikolesnega sistema je sofisticirano integrirano upravljanje tega pogona (AIM), ki poleg same porazdelitve pogonske sile nadzoruje tudi moč motorja, usklajenost prestavljanja, električno podprto krmiljenje in zaviranje v skladu z voznimi razmerami.

Način za vožnjo po zahtevnih podlagah temelji na sistemu samodejnega nadzora diferenciala za omejevanje spodrsavanja koles, ki omogoča optimalni mogoči oprijem in nadzor vozila na spolzkih podlagah. Sistem deluje z zaviranjem koles, ki izgubijo oprijem s podlago, in razporeditvijo navora na kolesa, ki imajo oprijem. Sistem tudi prilagaja dodajanje ali odvzemanje moči motorju in vzorec prestavljanja, da ohrani varno premikanje vozila.