Avgusta je na preizkusih Euro NCAP najbolj blestel volvo XC90. Foto: Euro NCAP
Avgusta je na preizkusih Euro NCAP najbolj blestel volvo XC90. Foto: Euro NCAP

Izmed dveh velikih SUV-jev, audija Q7 in volva XC90, je za malenkost bolj blestel Skandinavec. Pri oceni ponudbe asistenčnih sistemov je namreč dosegel okroglih sto odstotkov, pri zaščiti odraslih potnikov pa 97 odstotkov. Nemški tekmec je pri zaščiti odraslih potnikov z doseženimi 94 odstotki zaostal le za malenkost, bolj opazna je bila razlika pri doseženih 76 odstotkih v razredu asistenčnih sistemov.

Pri zaščiti otrok in pešcev sta bila prestižneža XC90 in Q7 bolj izenačena, saj sta dosegla 88 oziroma 87 odstotkov pri zaščiti otrok in 70 oziroma 72 odstotkov pri zaščiti pešcev.

Za varno družinsko popotovanje
Na preizkusih so se odlično odrezali tudi bolj družinsko obarvani enoprostorci VW touran, ford galaxy in ford s-max, vsi trije so si prislužili pet zvezdic. Touran je dobil za zaščito odraslih 88 odstotkov, za zaščito otrok 89 odstotkov, zaščito pešcev 71 odstotkov in ponudbo asistenčnih sistemov 76 odstotkov. Fordova "dvojčka" pa za zaščito odraslih 87, otrok 87 in pešcev 79 odstotkov, pri ponudbi asistenčnih sistemov pa 71 odstotkov.

Odličnih pet zvezdic sta dosegla tudi toyota avensis in renault kadjar. Avensis z rezultati 93, 85, 78 in 81 odsototkov, kadjar pa z 89, 81, 74 in 71 odstotki za zaščito odraslih, otrok, pešcev in ponudbo asistenčnih sistemov.

Brez zvezdice zaradi asistenčnih sistemov
Prav ponudba asistenčnih sistemov pa je za eno zvezdico zmanjšala svetlost ocen mitsubishija L200 in mazde CX-3. Oba modela sta se izkazala pri zaščiti odraslih potnikov, otrok in pešcev, a zaradi manjše ponudbe asistenčnih sistemov dosegla vsak le po 64 odstotkov in ostala brez ene zvezdice, a še vedno zelo dobrim varnostnim rezultatom.