Čeprav je v času covid-19 skupna prodaja avtomobilov upadla, se je trg električnih vozil v primerjavi s preostalimi vozili v nekaterih regijah izkazal za odpornega. Foto: Reuters
Čeprav je v času covid-19 skupna prodaja avtomobilov upadla, se je trg električnih vozil v primerjavi s preostalimi vozili v nekaterih regijah izkazal za odpornega. Foto: Reuters

V podjetju, specializiranem za analize različnih segmentov gospodarstva in tudi prometa, Deloitte, predvidevajo, da bodo do konca desetletja tretjino vseh novih avtomobilov, prodanih po vsem svetu, predstavljala električna vozila.

Deloittova nova raziskava za električna vozila razkriva, da se bo število električnih vozil, prodanih po vsem svetu v letu dni, povzpelo na 31,1 milijona, kar je 10 milijonov več, kot je bilo prvotno predvideno.

Tudi v času covida-19 rast prodaje električnih

Kljub motnjam, ki jih je povzročila pandemija covida-19, se še vedno pričakuje, da bo v letu 2020 po svetu prodanih 2,5 milijona električnih vozil. Deloitte na podlagi skupne letne stopnje rasti, ki znaša 29 %, napoveduje, da bo prodaja električnih vozil v letu 2025 dosegla 11,2 milijona; do leta 2030, ko naj bi ta vozila predstavljala približno 81 % vseh prodanih novih elektrificiranih avtomobilov, pa 31,1 milijona prodanih vozil.

Pri analitskem podjetju Deloitte predvidevajo, da se skupna prodaja avtomobilov do leta 2024 ne bo vrnila na raven pred pandemijo, čeprav bi se prodaja bencinskih in dizelskih vozil znova povečala, bo tržni delež zadnjih po letu 2024 verjetno doživel padec. Foto: Boštjan Podlogar/MMC RTV Slovenija
Pri analitskem podjetju Deloitte predvidevajo, da se skupna prodaja avtomobilov do leta 2024 ne bo vrnila na raven pred pandemijo, čeprav bi se prodaja bencinskih in dizelskih vozil znova povečala, bo tržni delež zadnjih po letu 2024 verjetno doživel padec. Foto: Boštjan Podlogar/MMC RTV Slovenija

Luka Vesnaver, partner za finančno svetovanje za jadransko regijo na Deloitte Slovenija ob tem pravi: „Nekatere kupce še vedno ovirajo visoke cene električnih vozil, a ker so te vse bolj primerljive z bencinskim in dizelskimi ekvivalenti, pričakujemo porast potencialnih kupcev. Vse bolj raznolika ponudba električnih vozil bo ob rastočem trgu rabljenih vozil pomenila, da bodo električna vozila za mnoge postala sprejemljivejša izbira. O prednostih prehoda na električno vozilo sicer razmišlja vse več voznikov, vendar pa bo ključno odpraviti zaskrbljenost glede dometa vožnje teh vozil in pomanjkanja infrastrukture za polnjenje.“

Ugodno regulatorno okolje

Dejavniki, ki bi lahko prav tako povečali kupovanje električnih vozil, so ugodno regulatorno okolje, tako z vidika finančnih spodbud in strožjih predpisov glede izpustov škodljivih plinov kot tudi raznolikosti ponujenih modelov na trgu. Ker službena vozila in vozni parki še vedno predstavljajo večino celotne prodaje novih avtomobilov, pa bo globalni prehod na električna vozila še dodatno spodbujen s prehodom na ta vozila na ravni podjetij.