Peter Schutz ni le rešil porscheja 911, ampak ga je celo razširil z novimi različicami. Foto: Porsche
Peter Schutz ni le rešil porscheja 911, ampak ga je celo razširil z novimi različicami. Foto: Porsche
Peter Schutz ob porscheju 944 leta 1982.
Peter Schutz ob porscheju 944 leta 1982. Foto: Porsche
Ferry Porsche, Manfred Jantke, Peter Schutz, Norbert Wagner in Dr. Wolfgang Porsche med pogovorom na dirki 24 ur Le Mansa junija 1981.
Ferry Porsche, Manfred Jantke, Peter Schutz, Norbert Wagner in Wolfgang Porsche med pogovorom na dirki 24 ur Le Mansa junija 1981. Foto: Porsche
Peter Schutz si ogleduje maketo porscheja 956 v razvojnem središču v Weissachu leta 1982.
Peter Schutz si ogleduje maketo porscheja 956 v razvojnem središču v Weissachu leta 1982. Foto: Porsche

Peter Schutz je bil edini Američan, ki so mu kdaj koli zaupali visok položaj v vodstvu stuttgartskega podjetja. Leta 1981 ga je zaposlil sam sin ustanovitelja znamke Ferry Porsche. Mogoče je posebna ironija v tem, da je Schutz čez Kubo v ZDA leta 1939, ko je bil star osem let, z družino prišel kot nemški judovski begunec pred nacističnim režimom, ki mu je tedaj zvesto služil prav ustanovitelj Porscheja Ferdinand Porsche.

Avtomobil z značajem

Ko je Schutz nastopil službo v vodstvu, je bil Porsche v hudih eksistenčnih težavah, saj je zaradi padca prodaje v ZDA utrpel prvo izgubo v svoji zgodovini. Vodstvo se je nagibalo k odločitvi, da ukine porsche 911, ki je imel v bistvu zastarel pogonski koncept z motorjem v zadku in mu je prodaja tedaj močno padala. V svoji ponudbi bi tako obdržali le svoje najsodobnejše modele s spredaj vgrajenimi motorji, kakršen sta bila porscheja 928 in 944, ki pa so se nazadnje izkazali za slepo ulico.

Schutz je kot avtomobilski navdušenec prisluhnil drugim avtomobilskim navdušencem, ki si niso želeli ukinitve ikonskega porscheja, in uspel. Na kritike, da je vožnja porscheja 911 zaradi motorja v zadku in zadnjega pogona nepredvidljiva, zahtevna in nevarna, je preprosto odgovoril: "Včasih je zares lahko nekoliko temperamenten, a ima vsaj značaj." Nazadnje ni le rešil porscheja 911 v osnovni obliki, ampak je stuttgartska avtomobilska znamka pod njegovim vodstvom pripravila tudi popularni različici 911 cabriolet in 911 speedster ter razvila danes že kar legendarni štirikolesno gnani porsche 959, ki je tlakoval pot poznejšima porschejema carreri GT in 918 spyderju.

Športni uspehi

Pod Schutzem se je Porsche vrnil tudi na dirkališča. Med letoma 1984 in 1987 je izdeloval turbobencinske motorje za ekipo formule 1 McLaren TAG, med letoma 1981 in 1987 je sedem let zmagoval na dirki 24 ur Le Mansa, med drugim pa je sodeloval tudi na ameriškem prvenstvu IndyCar.

Osemdeseta leta so tako minila zelo uspešno, niso pa se tako tudi končala, saj je zaradi finančne krize v ZDA leta 1987 hitro padla prodaja na ameriškem trgu, ki ga je Schutz med svojim delovanjem v Porscheju postavljal v ospredje. Schutz je dobil odpoved in 1. januarja 1988 zapustil Stuttgart. Kariero je nadaljeval kot javni govorec in leta 2003 objavil tudi knjigo o učinkovitem vodenju ljudi. Svoje poglede na kadrovanje je že leta 1985 povzel v izjavi za Autoweek: "Prave ljudi morate dati na prava mesta, na katerih lahko pokažejo svoje sposobnosti. V ekipi imate lahko najboljšega podajalca na svetu, a če ga boste postavili v obrambo, ne bo nikoli uspešen."