V realnih razmerah majhni motorji za zagotavljanje moči izpuščajo več škodljivih snovi od primerljivih večjih strojev. Foto: Volkswagen
V realnih razmerah majhni motorji za zagotavljanje moči izpuščajo več škodljivih snovi od primerljivih večjih strojev. Foto: Volkswagen

Čeprav se zdi nenavadno, se z manjšanjem motorjev povečujejo poraba in izpusti. To je ob predstavitvi prenovljenega golfa v intervjuju za angleški Telegraph povedal predsednik uprave znamke Volkswagen, Herbert Diess.

Odmevna izjava pa vsaj delno dobiva potrditev uporabnikov, ki v realnih razmerah opažamo ogromno razliko v porabi od tovarniško navedene. Iz Diessove izjave lahko posredno sklepamo, da so pravila, ki določajo pogoje za novi evropski meritveni cikel NEDC, popolnoma neustrezna, česar do zdaj ni priznal še noben tako visok predstavnik katerega koli avtomobilskega proizvajalca. Iz tega lahko sklepamo še, da razvoj motorjev z notranjim izgorevanjem nima prihodnosti in da je izpuste mogoče zmanjšati le z elektrifikacijo.
Bolj požrešni in bolj strupeni
Majhni motorji bolj onesnažujejo zato, ker trenutno veljaven meritveni cikel NEDC od motorjev zahteva minimalno moč (pod 15 kilovati, kar pa ne velja za vse vrste vozil), zaradi česar so manjši agregati v veliki prednosti. A v realnih razmerah na cesti, kjer potrebujemo veliko več moči, morajo turbopuhala nadomestiti prostorninski primanjkljaj. Zaradi tega prihaja do dviga temperature, ki jo elektronika nadzoruje z vbrizgom večje količine goriva. Zato prihaja do povečanja izpustov CO2, dušikovih oksidov, neizgorelih plinov, trdnih delcev in ogljikovih oksidov ter seveda porabe.
Volkswagnovi načrti
To ne pomeni, da bo Volkswagen nehal izdelovati litrski turbobencinski trivaljnik, ki ga med drugim vgrajujejo v up! in polo, temveč da ne bodo dodatno zmanjševali prostornine. Litrskih strojev tako ne bomo videli v večjih modelih (nad golfom), pri dizlih pa bo najmanjši 1,6-litrski stroj. Pri njih gre tudi za enostavno ekonomsko računico. Majhni dizelski motorji preprosto ne prinašajo dovolj dobička, saj je, denimo, le 30 odstotkov vseh polov dizelskih. Poleg tega bodo stroški za razvoj dizelskega motorja, ki bo v skladu z novimi evropskimi predpisi (RDE), še višji, kar bo pomenilo nevzdržne stroške za ta segment.