Pri Volvu želijo izdelati sistem, ki ne bo le zaznaval nevarnosti, ampak tudi ustrezno ukrepal in poskušal preprečiti trk. Foto: Volvo
Pri Volvu želijo izdelati sistem, ki ne bo le zaznaval nevarnosti, ampak tudi ustrezno ukrepal in poskušal preprečiti trk. Foto: Volvo

Volvo bo sistem zaznavanja pešcev s polnim zaviranjem nadgradil še z zaznavanjem divjadi, ki je bolj nepredvidljiva in hitrejša.

V okviru proizvajalčeve vizije, da od leta 2020 dalje naj ne bi nihče doživel hujših poškodb v novem volvu, pripravljajo še sistem zaznavanja divjadi in preprečevanja trčenja. Sistem bo temeljil na tehnologiji, uporabljeni pri sistemu za prepoznavanje pešcev, ki v nevarnosti poskrbi tudi za zaviranje in so ga lani že uvedli v ponudbo pri serijskih vozilih. Novi sistem bo zaznaval divjad s pomočjo infrardeče kamere in radarskega senzorja, saj bo moral neoporečno delovati predvsem v mraku oziroma temi, ko je nevarnost trčenja z divjadjo največja. Deloval naj bi pri normalnih hitrostih na podeželskih cestah, voznika najprej opozoril na možnost trčenja, po potrebi pa tudi ustavil vozilo ali vsaj občutno zmanjšal hitrost pred neizogibnim trčenjem.

V prvi fazi bodo sistem, ki naj bi bil na voljo v bližnji prihodnosti, prilagodili zaznavanju večje divjadi, ki lahko v primeru trčenja ogrozi tudi potnike v vozilu.

Sistem razvijajo že več kot leto dni, v okviru tega projekta pa so med drugim s preizkusnim volvom V70 v safariparku snemali divjad in njeno obnašanje oziroma gibanje, kar bodo uporabili pri programiranju oziroma uglaševanju varnostnih sistemov, da bo v dejanskih situacijah čim manj lažnih alarmov, učinkovitost pa večja. Trčenja z večjo divjadjo namreč še zdaleč niso nevarna le za pločevino, ampak lahko ogrozijo tudi življenja potnikov. V ZDA so tako na primer v obdobju med letoma 1993 in 2007 našteli kar 2.499 smrtnih žrtev v prometnih nesrečah, v katerih so bile udeležene tudi živali.