Volvo je za potrebe treninga reševalnih služb na najhujše možne scenarije deset svojih avtomobilov večkrat odvrgel s 30 metrov visokega dvigala. Foto: Volvo
Volvo je za potrebe treninga reševalnih služb na najhujše možne scenarije deset svojih avtomobilov večkrat odvrgel s 30 metrov visokega dvigala. Foto: Volvo

BMW je minuli teden na spletnem dogodku i-next predstavil, kaj bo počel v prihodnjih letih. Osrednja zvezda dogodka je bil električni SUV iX, ki naj bi v serijski izvedbi ponujal kar dobrih 600 kilometrov dosega.

V praksi to pomeni, da se bodo kupci lahko pripeljali iz Münchna v Ljubljano brez vmesnega polnjenja, a tudi to, da boste praznega iX na klasični 11-kilovatni domači polnilnici za popolno napolnjenost baterij polnili kar 11 ur – če bo voznik šel torej naslednji dan spet na dolgo pot, se bo verjetno ustavil še na kakšni hitri polnilnici, kjer bo baterije prek kar 200-kilovatnega polnilca dopolnil v komaj desetih minutah.

BMW iW ima znamenite tiste gigantske ledvičke na maski, zajetne kot pri M4, pa čeprav ju kot električni avto sploh ne bi potreboval – ampak pod te so inženirji skrili radarje in kamere – ne pa tudi denimo lidarja. Foto: BMW
BMW iW ima znamenite tiste gigantske ledvičke na maski, zajetne kot pri M4, pa čeprav ju kot električni avto sploh ne bi potreboval – ampak pod te so inženirji skrili radarje in kamere – ne pa tudi denimo lidarja. Foto: BMW

Ni naprodaj

Naslednjega BMW-jevega električnega prevoznega sredstva pa ne boste mogli kupiti. Z bavarskim elektromotornim pogonom se je namreč opremil avstrijski ekstremni letalec Peter Salzmann, ki mu skoki s tritisočakov očitno niso zagotovili dovolj adrenalina. Klasičen wingsuit lahko leti s hitrostjo približno 100 kilometrov na uro, Salzmann pa na elektriko doseže več kot 300 kilometrov na uro.

In če se še malce zadržimo pri električnem letenju, BMW-jevi someščani iz startupa Lilium, ki razvijajo električne leteče taksije z vertikalnim vzletom in pristankom, bodo leta 2025 dobili prvi posebni ekskluzivni heliport na floridskem letališču ob jezeru Nona – v najhitreje rastočem mestu, ki so ga umetno zasnovali, torej popolnoma na novo, "from scratch".

Prenovili so kono, električno kono. Po novem še bolje izraža svoje električno poreklo, s popolnoma zaprto masko, po zaslugi novih gum in bolje optimizirane programske opreme pa prenovljena kona ponuja za dobrih 30 kilometrov več dosega, torej skupno 484 kilometrov po WLTP meritvah. Foto: Hyundai
Prenovili so kono, električno kono. Po novem še bolje izraža svoje električno poreklo, s popolnoma zaprto masko, po zaslugi novih gum in bolje optimizirane programske opreme pa prenovljena kona ponuja za dobrih 30 kilometrov več dosega, torej skupno 484 kilometrov po WLTP meritvah. Foto: Hyundai

Hondi uspel pomemben korak k avtonomni vožnji

So pa avtonomno vožnjo stopnje tri zagotovili pri Hondi. Takšno vožnjo smo vam demonstrirali pred kratkim v mercedesu S, v njem naj bi voznik vožnjo lahko prepustil avtu konec prihodnjega leta, do takrat naj bi pridobili vsa dovoljenja za prodajo. No, Honda je dovoljenje za prodajo tako opremljenih avtov že dobila, ampak pri njih pa avto še ni popolnoma nared. No, dovoljenje velja zgolj za uporabo v japonskih zastojih, ampak, da pojasnimo, govorimo o vožnji, pri kateri odgovornost za vožnjo prevzame avtomobilska znamka, ne več voznik, ne govorimo več samo o funkciji samodejne vožnje, ki jo voznik uporabi oziroma zlorabi na lastno odgovornost. Avto mora zato vsebovati več različnih senzorjev, da lahko s tem zagotovi ustrezno varnostno delovanje, če ena tehnologija odpove.

Fordova kuga je dobila asistenčni sistem, ki prek sistema nadzora stabilnosti vozilo samodejno obrne nazaj na vozni pas, ko bi voznik želel zamenjati vozni pas in bi pri tem spregledal vozilo v mrtvem kotu. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Fordova kuga je dobila asistenčni sistem, ki prek sistema nadzora stabilnosti vozilo samodejno obrne nazaj na vozni pas, ko bi voznik želel zamenjati vozni pas in bi pri tem spregledal vozilo v mrtvem kotu. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Razkrivanje novega qashqaija

Začenja se ogrevanje pred prihodom nove, tretje generacije nissana qashqaia, začetnika trenda crossoverjev v množičnih razredih. Novinec bo prvi avto zveze Renault Nissan Mitsubishi, narejen na novi platformi CMF-C, ena glavnih novosti pa bo qashqai e-power, hibrid, pri katerem bo kolesa poganjal izključno električni motor, bencinski motor bo v avtomobilu zgolj za podaljševanje dosega z generiranjem elektrike.

Zeleni dostavnik

No, koncept električnega vozila z bencinskim podaljševalnikom dosega smo vam pred kratkim pokazali na primeru Fordovega kombija, zdaj pa so v Kölnu predstavili serijskega električnega transita custom, ki transita PHEV nekako dela manj smiselnega, saj novi kombi z baterijskim dosegom ponuja kar 350 kilometrov avtonomije. In če se sredi dneva pripeti, da je treba skočiti kam dlje, ga lahko lastniki hitro napolnijo s 115-kilovatnim polnjenjem, na službeni polnilnici pa se bo napolnil čez noč. Bistveno je, da baterije ne zmanjšujejo tovornega prostora, celo nosilnosti je lahko za 1600 kilogramov. In kar je za posel še posebej koristno, elektrika kombijevih baterij je na voljo tudi za žage, debelinke, rezkalnike in druge stroje za terensko delo.

Objavljena sta dva nova testa, ki ocenjujeta po najnovejših in bistveno bolj zaostrenih standardnih varnosti – honda jazz in mazda MX-30 sta oba prejela po pet zvezdic. Foto: EuroNCAP
Objavljena sta dva nova testa, ki ocenjujeta po najnovejših in bistveno bolj zaostrenih standardnih varnosti – honda jazz in mazda MX-30 sta oba prejela po pet zvezdic. Foto: EuroNCAP

Zanimiv napreden karavan

Izvor gradiv za baterije pa je vse pomembnejši. Mercedes-Benz začenja iniciativo za vzpostavitev standarda, ki bi vzpostavil minimalne zahteve, po katerih bi kopali rude, iz katerih lahko sestavijo baterije. Torej, rudarjenje mora biti trajnostno in pošteno, k takšnim zavezam pa Nemci vabijo tudi svoje konkurente. So pa hkrati poudarili, da njihove baterije vsebujejo manj kot deset odstotkov kobalta, ta hip najbolj sporne redke kovine v baterijah za avtomobile.

No, takšnih trajnostnih baterij še ne boste dobili v novem razredu E, ki te dni ravno prihaja v prodajne salone. Novosti so večinoma tehnološke … Na domači predstavitvi pa je v oči padla tudi dodatna oprema, ki ni nova, a popolnoma neznana, dva dodatna sedeža v prtljažniku karavana. Gre za opcijo, za katero se večinoma odločajo nemški taksisti, da so tako bolj prilagodljivi pri svojem poslu.

Volvo je za potrebe treninga reševalnih služb na najhujše možne scenarije deset svojih avtov večkrat odvrgel s 30 metrov visokega dvigala. Takšne preizkuse varnosti sicer pri Volvu redno izvajajo že več kot 30 let, včasih so jih denimo zapeljali s strehe ene svojih stavb.

Še več novic najdete v video prispevku iz oddaje Avtomobilnost.