Foto: MMC RTV SLO
Foto: MMC RTV SLO

Vsi ljubitelji Wanklovega motorja se lahko torej veselijo njegove vrnitve v Mazdin avtomobil, žal pa ta ne bo poganjal kakšnega naslednika športnih modelov RX-7 in RX-8. Japonski proizvajalec se je namreč odločil, da bo svojega paradnega konja predstavil v drugačni vlogi. To ne bo več srce športnega avtomobila, temveč bo deloval kot generator električne energije pri električnih modelih, pri čemer bodo poskusili izkoristiti vse njegove prednosti in se obenem izogniti njegovim slabšim lastnostim. Rotacijski motor bo tako znova nastopil v Mazdinem avtomobilu leta 2020 oziroma eno leto po prihodu enega popolnoma električnega modela.

Japonci so se projekta lotili pragmatično in se odločili, da bodo izkoristili najboljše lastnosti rotacijskega motorja, to pa so kompaktnost, majhna masa, odsotnost tresljajev in tihost. S temi lastnostmi se zdi kot naročen za ustvarjanje električne energije za električne avtomobile, ko porabijo vso elektriko, ki so jo dobili iz električnega omrežja. Generator je tako uporaben, ko bi sicer s praznimi baterijami obstali na cesti. A rotacijski motor ima tudi nekaj slabih lastnosti. To so predvsem majhen navor, velika poraba in nezanesljivost, kar v vlogi pomožnega motorja ne bo prišlo tako do izraza.

Nazadnje pred sedmimi leti
Wanklov motor ostaja Mazdin paradni konj, v katerega je vložila veliko več kot drugi avtomobilski proizvajalci in ga uporabila celo na dirkah. Leta 1991 je z dirkalnikom 787B z Wanklovim motorjem osvojila celo dirko 24 ur Le Mansa. Zadnji Mazdin serijski model s tem motorjem je bil RX-8, njegovo proizvodnjo so ustavili leta 2011. Od takrat je krožilo kar nekaj govoric o njegovi vrnitvi, ki pa žal niso bile utemeljene.