Motoristi kot veliko težavo izpostavljajo napete odnose med vozniki osebnih avtomobilov in motoristi, saj kar 83 odstotkov motoristov v anketi AMZS-ja meni, da so vozniki avtomobilov do motoristov neuvidevni. Foto: AMZS
Motoristi kot veliko težavo izpostavljajo napete odnose med vozniki osebnih avtomobilov in motoristi, saj kar 83 odstotkov motoristov v anketi AMZS-ja meni, da so vozniki avtomobilov do motoristov neuvidevni. Foto: AMZS
Motorist
Lani je bilo od 125 mrtvih na slovenskih cestah kar 26 voznikov enoslednih vozil. Najpogosteje so ti vozniki ob trku podvrženi poškodbam medenice in stegnenice, ki so zaradi močnih krvavitev lahko usodne. Ob padcu pa so pogoste in tudi zelo nevarne poškodbe glave.

Slovenski motoristi motor bolj kot prevozno sredstvo za vsakdan uporabljajo za preživljanje prostega časa. Pri tem še vedno premalo poskrbijo za svojo varnost in vidnost na cesti, ugotavlja študija, ki jo je naredil AMZS.
In to čeprav je na slovenskih cestah letos umrlo že šest motoristov. Anketa je razkrila še dve težavi - skupinska vožnja in dremanje sovoznika.
V Avto-moto zvezi Slovenije so izvedli študijo o pripravljenosti motoristov na novo sezono in o težavah, s katerimi se motoristi srečujejo na cestah. Sodelovalo je 1.113 motoristov vseh starosti in voznikov različnih vrst motorjev, od potovalnih, naked in enduro, do športnih motorjev in chopperjev.
Raziskava je pokazala, da 70 odstotkov motoristov motor uporablja samo v toplih mesecih, le dva odstotka motoristov manj pa motorja ne uporabljata za vsakodnevne opravke. Slovenski motoristi se v veliki večini izogibajo nočne vožnje, priljubljena pa so večdnevna potovanja. Tudi zato tipičen slovenski motorist uporablja motor zlasti za preživljanje prostega časa.

V čelado se zaleti tudi ptič
Kar 44 odstotkov motoristov je odgovorilo, da je že zdrsnilo ali padla po svoji krivdi, polovici manj je že spustila ali počila pnevmatika, 24 odstotkov jih je bilo z motorjem udeleženih v prometni nesreči. Vsakemu desetemu motoristu je z motorja med vožnjo odpadel kakšen kos prtljage, kar 85 odstotkov voznikov pa je med vožnjo v glavo že zadel kakšen predmet, tudi ptič ali večji insekti.
Skoraj tretjina se je že soočila s tem, da je sopotnik med vožnjo zaspal, vsakemu osmemu motoristu, ki vozi sopotnika, pa se to zgodi včasih ali celo pogosto. Inštruktor AMZS-ja Brane Legan opozarja, da je vožnja motocikla zahtevna in vedno predstavlja tveganje za nastanek različnih nevarnosti: "Motoristi bi morali preveriti pogoje za vožnjo, zavarovati vse kose prtljage in pravočasno oceniti vozne pogoje ter preprečiti možnosti padca ali zdrsa. Različni predmeti, kot so ptiči ali insekti, so vsakdanjost pri vožnji, pa tudi tu se nevarnost povečuje s hitrostjo. Podatek o zaspanosti pa opozarja na celoten sklop vožnje, kjer monotonost voženj lahko povzroči upad pozornosti."

Četrtina že vozila pod vplivom alkohola
Na tiskovni konferenci so posebej izpostavili vožnjo v skupini, ki je med slovenskimi motoristi zelo priljubljena. Motoristi imajo različne motorje, znanje in kondicijo, zato je vožnja v skupini lahko za nekoga prepočasna, za drugega pa prehitra. Zdi se, da je hitrost in strnjenost skupine za številne motoriste v resnici težavna: kar tretjina motoristov poroča, da je tempo vožnje občasno ali pogosto prepočasen (39 %), prehiter (33 %) ali pa je skupina po njihovem občutku preveč strnjena (36 %). To je lahko težava, še posebej, ker je komunikacija v skupini med vožnjo omejena.
Še vedno velika težava je vidnost na cesti. Čeprav so motoristi na cesti slabo vidni, so v prometu med najbolj izpostavljenimi pri nesrečah. Skrb vzbujajoče je, da je 48 odstotkov vprašanih odgovorilo, da vsaj občasno vozijo brez dodatne motoristične opreme, kot so jakna, škornji, rokavice, želva. Dve tretjini motoristov ne uporabljata varnostnih dodatkov, ki bi jih na cesti naredili vidnejše, kot je npr. svetleči brezrokavnik, slaba četrtina pa jih poroča, da so že vozili motor pod vplivom alkohola.

Iz oddaje Avtomobilnost: Kako se obleči za na motor