Audijev koncept električnega športnega terenca ima tudi zaradi tega, ker nima vzvratnih ogledal, koeficient zračnega upora 0,25. Foto:
Audijev koncept električnega športnega terenca ima tudi zaradi tega, ker nima vzvratnih ogledal, koeficient zračnega upora 0,25. Foto:

Audi in Mercedes Benz sta le dva proizvajalca avtomobilov, ki si prizadevata, da bi zakonodajalce na glavnih svetovnih tržiščih prepričala, da omogočijo, da vzvratna ogledala zamenjajo kamere. S tem bi izboljšali aerodinamiko in porabo goriva.
Pri Tesli Motors so se že pred obema nemškima premiumskima proizvajalcema s prošnjo obrnili na ameriško Nacionalno agencijo za varnost v prometu (NHTSA), da bi namesto vzvratnih ogledal na avtomobile namestili kamere, ki bi spremljale promet za vozilom in ob njem, in to prikazovale vozniku na ekranih v potovalni kabini. Pri Tesli Motors so izračunali, da bi lahko s takšnim ukrepom aerodinamiko izboljšali do sedem odstotkov, porabo goriva pa zmanjšali za dobre tri odstotke.
Konceptne rešitve že obstajajo
Podobno razmišljajo pri Audiju, kjer so na septembrskem avtomobilskem salonu v Frankfurtu predstavili električni koncept e-tron quattro. Serijski električni športni terenec iz Ingolstadta, ki bo na cesti leta 2018, naj bi imel kamere, ki bodo spremljale promet za vozilom, je na salonu takrat dejal Audijev šef razvoja Ulrich Hackenberg, ki ga je s stolčka odnesla afera Dieselgate.
"Zakonodajalci so izrazili veliko zanimanje za to tehnologijo, saj izboljšuje varnost," so zatrdili pri nemškem avtomobilistu. Za odpravo vzvratnih ogledal si prizadevajo tudi pri Mercedes-Benzu, kjer so svojo rešitev predstavili na konceptu IAA, s posegom v ogledala pa so koeficient zračnega upora znižali na 0,19.

Strokovnjak, ki preučuje vedenje ljudi, Bryan Reimer, dvomi o uspešnosti kamer za spremljanje dogajanja v vožnji. V svoji raziskavi za laboratorij MIT AgeLab je ugotovil, da so kamere učinkovite le za spremljanje okolice vozila, med vožnjo pa se morajo vozniki še vedno sami prepričati, ali je varno, da zavijejo na sosednji vozni pas.