Michelinovi priročniki so sveta knjiga kulinarike. Foto: Reuters

Ocenjevalci vodnika že več kot leto skrivaj ocenjujejo slovenske restavracije in pripravljajo prvi izid vodnika za Slovenijo,” je za STA pojasnil direktor prodaje in trženja pri Michelinu Romain Perrier. Ni jasno, koliko inšpektorjev vodnika je pri nas in koliko restavracij bodo ocenili. Tudi o ocenah Perrier še ni hotel govoriti, je pa pohvalil izjemen gastronomski razvoj države.

Slovenija končno med elito

Vrhunska vina gotovo spadajo med glavne adute slovenskih restavracij. Foto: MMC RTV SLO/Kaja Sajovic

"Na Slovenski turistični organizaciji nam je v izjemno čast, da je Michelin prepoznal Slovenijo kot vrhunsko destinacijo izjemnega naravnega bogastva, močne trajnostne zaveze, visokokakovostnih surovin in res nadarjenih kuharskih mojstrov," je povedala direktorica STO Maja Pak. Za slovenski turizem je prihod najuglednejšega mednarodnega vodnika po kulinaričnih doživetjih gotovo pomemben napredek.

"Ne le, da 84 odstotkov popotnikov zaupa priporočilom vodnika Michelin, ampak ima ta ogromen pozitiven vpliv tudi v smislu razvoja kulinarike. Zaradi ocenjevanja kuharski mojstri vedo, kam se uvrščajo, tekmujejo med seboj na pozitiven način, to pa pomembno vpliva na kulinarično sceno v državi," je o pomenu vodnika prepričan Perrier. Dodal je, da vodnik ponuja ogromno priložnosti za promocijo Slovenije saj "imamo več kot 3,3 milijona sledilcev na Facebooku, Instagramu in Twitterju”.

Elitna butična destinacija

"Michelin nagovarja najbolj petične gastronomske turiste. Ti so za vrhunska gastronomska doživetja pripravljeni odšteti večje vsote, se zanje odpeljati tudi dlje in na destinaciji podaljšati dobo bivanja. Prav takšne goste si želimo pritegniti v Slovenijo," je o pozitivnem vplivu vodnika na razvoj butičnega turizma pri nas prepričana Pakova.

Med glavnimi favoriti za prve slovenske zvezdice naj bi bila Hiša Franko, ki jo vodi Ana Roš. Foto: Televizija Slovenija

Slovenska turistična agencija bo v sodelovanju s predstavniki Michelinovega vodnika v promocijo izbranih restavracij v naslednjih dveh letih vložila nekaj manj kot pol milijona evrov. Ta sredstva bodo namenjena za dejavnosti svetovne promocije, odnose z javnostmi, kreiranje uredniških vsebin, objave na digitalnih platformah in družbenih omrežjih, tiskano objavo znamenitega rdečega vodnika, dogodek ob podelitvi nagrad, pripravo marketinških videovsebin, člankov, intenzivno sodelovanje z novinarji in spletnimi vplivneži ter gostovanja naših kuharskih mojstrov v tujini.

Vodnik za izlete

Michelinov vodnik sta začela ustvarjati ustanovitelja tovarne pnevmatik Andre in Edouard Michelin, z željo svojim uporabnikom ponuditi ideje za izlete. V dvajsetih letih prejšnjega stoletja so dodali ocenjevanje restavracij in hotelov, pozneje pa še znamenito ocenjevanje s tremi zvezdicami.

Rdeči vodniki so postali nekakšna sveta knjiga mednarodne kulinarike, ki s svojo oceno lahko ustvarijo ali uničijo restavracije. Tri Michelinove zvezdice so najprestižnejša nagrada v svetu kulinarike, ki jo dosežejo le redke restavracije. Največ restavracij s tremi zvezdicami je v Franciji, za Slovenijo pa vodnika do zdaj še ni bilo.

Michelinov vodnik prihaja v Slovenijo

Velik vpliv na destinacije

Michelinov vodnik ima velik vpliv tudi na destinacije – dve tretjini popotnikov bi raje izbrali destinacijo, ki jo pokriva Michelin. Pri tem je 57 odstotkov potnikov svoje bivanje pripravljeno podaljšati, če ima destinacija restavracije z Michelinovo zvezdico, pri poslovnih gostih pa se ta delež zviša na 80 odstotkov. Svoje izdatke bi bilo zaradi Michelinovega izbora pripravljeno povečati 71 odstotkov turistov.

Destinacije lahko ob prejemu prve zvezdice tako računajo na povprečno 50-odstotni dvig prihodkov, druga prinese 20-odstotni in tretja še 25-odstotno zvišanje.

Pozitiven vpliv pa je tudi na gospodarstvo in zaposlovanje – vsaka zaposlitev v restavraciji z Michelinovo zvezdico ustvari delovno mesto v drugem sektorju, denimo v kmetijstvu, transportu in turizmu.

"Zaradi ocenjevanja kuharski mojstri vedo, kam se uvrščajo, tekmujejo med seboj na pozitiven način, to pa pomembno vpliva na kulinarično sceno v državi," je Perrier poudaril o pozitivnem vplivu v smislu razvoja kulinarike. V Singapurju se je, denimo, število restavracij z zvezdico po prvem letu uvedbe vodnika povečalo za 27 odstotkov, na Hrvaškem pa je število teh restavracij v treh letih zraslo za 300 %.