Na mnogih plakatih na smučišču vas bosta prijazno pozdravila smučarska asa Manuela in Manfred Möllg, 15. januarja 2019 pa na progi Erta z malo sreče tudi Mikaela Shiffrin.

Ptičji pogled na Kronplatz. Foto: Andrej Zadravec

Ko sem se letos vračal s poletnega dopusta, sem ob obujanju spominov nanj že razmišljal o novem, o zimskem. Kot izjemen navdušenec nad zimskimi športi sem pomislil na smučarski Ski opening. Ski opening konec novembra ali začetek decembra. Ja, to bo super, samo še dopust si moram rezervirati, in akcija. Pomislil sem na to, kje imajo po navadi na začetku sezone odlično pripravljene proge. Kronplatz, itak, oni slovijo po tem, da vedno pripravijo odlične terene, saj imajo po mojem mnenju najmodernejšo tehnologijo zasneževanja v srednji Evropi. Ko sem izvedel, da bodo v istem času tam tudi nekateri znanci, sem šel v akcijo in rezerviral apartma, zase in za štiri prijatelje.

Do smučišča se smučarji lahko pripeljejo z avtom, avtobusom in celo vlakom. Foto: Andrej Zadravec

Ko je na začetku decembra napočil čas za odhod, sem si vse potrebno za pet dni bivanja na Južno Tirolskem pripravil že kar dva dni prej. Očitno imam preveč časa v življenju. No, ali pa to pomeni, da sem noro zaljubljen v smučanje. Vožnja iz Ljubljane do Niederolanga, ki je le dober kilometer oddaljen od spodnje postaje gondole Gassl na smučišču Kronplatz, traja približno tri ure in pol. No, lahko se zavleče, saj je bila vmes v Lienzu, ki mimogrede vsako leto prireja tekme za svetovni pokal v alpskem smučanju za ženske, za nas zelo pomembna postaja na poti do cilja – McDonalds. Kaj drugega ob večernih urah pač žal ni več odprto. Ali pa na srečo.

Ko smo v poznih večernih urah končno zavili na parkirišče našega apartmaja, smo si s prijatelji rekli: "Ej, stari, samo še par ur, pa bomo smučali!! Komaj čakam."

Štiri dni čiste poezije
Potem se je začela štiridnevna fantastična smučarska zgodba. Zjutraj nas je pričakala prva pošiljka snega. Okolica je postala bela, Kronplatz je dobil povsem zimsko podobo. In še Miklavž je bil tisti dan. Kako lep dan nas je čakal. V naslednjih štirih dneh smo si vzeli ogromno časa za piljenje tehnike karving. Nekateri so poskušali z daljšimi, veleslalomskimi, drugi s krajšimi, slalomskimi zavoji, tretji pa niti niso zavijali, ampak poskušali posamezne proge prepeljati brez ustavljanja, to pomeni v smuk preži do konca.

Na sedežnici. Foto: Andrej Zadravec

Slovenci obožujemo smučanje na Kronplatzu, Italijani raje žurajo
Na smučišču sem kmalu srečal prvega Slovenca. Smučar Rok, ki si je za letošnjo sezono kupil nove slalomske smuči, je povedal marsikaj zanimivega: "Na Kronplatz hodimo vsako zimo že 15 let, zmeraj pridemo na Ski-opening, ker imajo tukaj po mojem mnenju najboljše zasneževanje, prav tako tudi vedno zagotovijo dovolj snega." Pravi tudi, da se od leta 2004 le enkrat ni dalo smučati na začetku decembra.

Karving. Foto: Petra Marc

Ko sem presmučal še nekaj odlično pripravljenih prog, sem v eni izmed najmodernejših gondol Alpen spoznal Italijana Stefana, ki je povedal: "Na Kronplatz vedno pridemo skupaj z družbo, saj ta ponuja ogromno zabave. Apres Ski Partyji v Gasslu in Klubu K1 so vedno nekaj nepozabnega, čeprav se dejansko včasih niti ne spomnim, kaj se je prejšnjo noč dogajalo."

Hotel Alpin Panorama Hubertus z neverjetnimi možnostmi
Po prepeljanih skoraj 75 kilometrih v enem dnevu smo se odločili, da je včasih pametno iti tudi z gondolo v dolino. Ravno takšne, pametne odločitve po navadi pripeljejo do novih zanimivih debat. Ko smo se z 2275 metrov visokega smučišča spuščali v dolino, smo lahko opazovali čudovit sončni zahod, pogovor pa je nanesel tudi na najdražje in najbolj spektakularne hotele ob samem smučišču. Letos smo se soglasno odločili, da je najbolj atraktiven hotel Alpin Panorama Hubertus, ki s svojim slogovno izjemnim zunanjim bazenom daje vtis mondenega hotela.

Najlepši zavoj. Foto: Barbara Kepic

Najtežje smučarske proge in svetovni pokal za ženske na Erti
Naslednji dan smo se odločili, da preizkusimo najtežje proge. Sylvester, ki že dolga leta slovi kot ena izmed najlepših, najdaljših in posledično tudi najzanimivejših črnih prog v Dolomitih, je s svojimi skoraj osmimi kilometri proga za smučarske romantike z nekoliko drznosti. Piculin, s skoraj 75-odstotnim naklonom, velja za eno izmed najstrmejših smučarskih prog v Italiji, hkrati pa že vrsto let dobiva priznanja za najboljšo črno progo. Proga se začne z zelo položnim delom, po dobri minuti zelo ravninske vožnje pride do odseka z že prej omenjenim naklonom. Ko so nekateri precej izmučeni le prišli do spodnje postaje, niso pričakovali, da jih na vrhu zgornje postaje gondole Piculin čaka še ena zelo strma proga, Erta. Pravzaprav se na vrhu smučar lahko odloči, ali bo šel po nekoliko lažji, rdeči, ali pa bo izbral zelo težko črno progo. Kako strma je, pove že podatek, da je na nekaterih delih strmina več kot 50-odstotna in da bodo na tej progi 15. januarja 2019 že tretje leto zapored organizirali veleslalomsko tekmo za svetovni pokal v alpskem smučanju za ženske. Slovenke tam do zdaj še niso zablestele. Morda jim bo to uspelo letos?

Nekaj prigrizkov ... Foto: Andrej Zadravec

Gostinska ponudba je izjemno bogata, cene pa …
Pričakovane. Pričakovano zasoljene. Za smučarje, ki smo ta dan presmučali že precej kilometrov prog, je sledila malica v eni izmed najboljših picerij na Kronplatzu, na vrhu že omenjene gondole Piculin. Na malici sem ponovno srečal zanimivega sogovornika, Dario iz Hrvaške je spregovoril o gostinski ponudbi na Kronplatzu: "Gostilne na smučišču ponujajo raznovrstno hrano, od kitajske hrane do smučarske klasike – Germknödel z vaniljevo kremo, krompirček, dunajski zrezek, Käsespätzle, hot-dog, različne pice, Cesarski praženec s čežano, imajo pa seveda tudi vse druge standardne ponudbe kot so liker Bombardino, Almdudler, Aperol Spritz, Schiwasser ali vrhunsko pšenično pivo."

Predsezona 2018/19 (30. 11.-22. 12. 2018) – 1 dan45,00 evrov
Sezona 2018/19 (7. 1.-2. 2. 2019 in 17. 3.-22. 4. 2019) – 1 dan51,00 evrov
Glavna sezona (23. 12.-6. 1. 2019 in 3. 2.-16. 3. 2019) – 1 dan57,00 evrov
Picaod 9,00 evrov
Dunajski zrezek s krompirčkomod 10,50 evra
Cesarski praženec s čežanood 10,00 evrov
Germknödel z vaniljevo kremood 7,50 evra
Pivood 4,50 evra

Apres-ski in žur do jutranjih ur
Po malici, ko smo se spet odpravili na sam vrh Kronplatza, sem spoznal par iz Nemčije, ki sta povedala naslednje: "Leta 2009 sva se še kot študenta spoznala na Kronplatzu, zaljubila sva se in še danes sva skupaj. Vsako leto smučarsko sezono začneva na Kronplatzu. Obožujeva ga." Zelo lepe zgodbe so se kar vrstile ena za drugo. A to še ni bilo konec. Pravi smučar konča smučati okoli 16. ure, nekateri podaljšajo za debelo uro, nekaterim pa se ne da več smučati že ob enih popoldne. A skoraj vsi smučarji imajo v načrtu še eno zelo posebno stvar. Apres-ski. Apres-ski zajema vse dejavnosti in zabave, ki sledijo smučarskemu dnevu. Zabavam apres-ski smučišča in bari dodajo še glasbo in DJ-ja, nič drugače ni niti na Kronplatzu. Giggeralm, K1, Tolder in Gassl so imena nekaterih izmed legendarnih nočnih klubov, ki jih pozna tudi Nejc iz Slovenije: "Letos smo se s prijatelji odločili, da bomo vsaj v enem klubu glavne zvezde. V K1 nam je to uspelo, saj je DJ vrtel glasbo po našem okusu."

Na vrhu Kronplatza. Foto: Anže Kastelic

V bližini Kronplatza največji zvezdniki biatlona in hokejske lige EBEL
Ja, vse to se je dogajalo in zgodilo v zgolj štirih dneh, Kronplatz z okoliškimi vasicami, kraji in mesti pa ponuja še veliko več. Ljubiteljem hokeja priporočam ogled tekme hokejskega kluba Bolzano iz istoimenskega kraja, ki igra v razširjenem avstrijskem hokejskem prvenstvu EBEL. Ljubiteljem biatlona priporočam ogled biatlonskih tekem od 25. do 27. januarja 2019 v bližnjem kraju Antholz-Anterselva, kjer boste na delu lahko videli zvezdnike biatlona, kot so Jakov Fak, Johannes Thingnes Bø in serijski zmagovalec tekem v zadnjih sedmih letih Martin Fourcade.

Najljubša smučarska progaMarchner
Najljubša gondolaAlpen (imajo tudi gondolo za poslovne sestanke)
Najljubša restavracija/lokal na smučiščuGraziani
Najljubša hrana – glavna jedKoroški mesni žepki z zeljem
(Kärntner Fleischnudeln mit Kraut)
Najljubša hrana – sladicaCesarski praženec z višnjevo čežano