Članice BEUC-a so poudarile, da mora imeti potrošnik izbiro, ali bo zahteval vrnitev vplačila ali sprejel vavčer. Foto: Pixabay
Članice BEUC-a so poudarile, da mora imeti potrošnik izbiro, ali bo zahteval vrnitev vplačila ali sprejel vavčer. Foto: Pixabay

Kljub jasni evropski zakonodaji, po kateri imajo potrošniki pravico do vračila denarja ob odpovedi potovanja ali poleta zaradi izrednih razmer, želijo nekatere države to pravico omejiti in potrošnike prisiliti v odlog vračila denarja ali prejem vavčerjev. “Potrošniške organizacije ne nasprotujemo temu, da se potrošnike spodbuja k prostovoljnemu sprejemanju vavčerjev namesto vrnitve denarja, vendar le, če bodo vavčerji zavarovani z jamstvom za dve leti in bo zanje, poleg turističnih agencij, jamčila država,” pojasnjuje Breda Kutin, predsednica Zveze potrošnikov Slovenije (ZPS).

Na ta način bi se potrošniki lažje odločali za sprejetje dobropisa ali za odlog vrnitve vplačil na poznejši čas, kar bi bistveno olajšalo položaj turističnih agencij, so prepričani pri zvezi. Potrošniške organizacije, članice evropske potrošniške organizacije BEUC, so zato Evropsko komisijo pozvale, naj poišče rešitev za pomoč turistični dejavnosti, a ne v škodo potrošnikov. Članice so v sporočilu komisiji poudarile, da mora imeti potrošnik pravico izbirati, ali bo zahteval vrnitev vplačila ali sprejel drugačno ponudbo turistične agencije, države pa naj z zagotovitvijo dodatnega jamstva olajšajo obremenitev turističnih agencij.

Evropska komisija je v svojem priporočilu zavzela enako stališče do pravice potrošnikov glede vračila vplačil in pozvala nacionalne države, naj zagotovijo razširitev jamstva tudi na dobropise. Rešitve tudi v Sloveniji po mnenju ZPS-ja potrebujemo takoj. "V ZPS-ju smo pripravljeni sodelovati pri oblikovanju ustrezne rešitve, zato pozivamo ministrstvo k čimprejšnjemu ukrepanju," so še poudarili.

Ostani doma, potuj jutri

Poleg zagotavljanja aktualnih informacij o ukrepih, vezanih na epidemijo koronavirusa, Slovenska turistična organizacija (STO) v teh tednih objavlja vsebine z umirjenimi nagovori, motivi narave, trajnostnimi sporočili o zeleni Sloveniji, recepti značilnih slovenskih jedi, delijo pa tudi druge "navdihujoče in informativne vsebine".

Med drugim sledilce na družbenih omrežjih z uporabo ključnikov #StayHome, #TravelTomorrow vabijo, da si s pomočjo spletnega načrtovalca poti ustvarijo načrt po svoji meri za naslednji obisk Slovenije.

Na družbenih omrežjih začenjajo tudi predstavitve navdihujočih zgodb deležnikov slovenskega turizma – turističnih ponudnikov, ponudnikov lokalno pridelane hrane, ustvarjalcev, kuharskih mojstrov, gostincev, nastanitev in drugih, ki v negotovem položaju v času epidemije kljub omejitvam iščejo inovativne rešitve, oskrbujejo prebivalstvo in dvigajo splošno razpoloženje.

ZPS poziva k rešitvi za turistično industrijo, ki ni v škodo potrošnikov