Znanost in tehnologija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.0 od 19 glasov Ocenite to novico!
false
So se človeški predniki ločili od opic zunaj Afrike? Raziskovalna ekipa poskuša dokazati prav to. Foto: Pixabay
false
Raziskovalci upajo, da bodo v posušenem dnu rečne struge pri bolgarski vasici Rupkite našli nove dokaze o izvoru človeštva. Foto: BoBo
false
Fransoski paleontolog Michel Marc Brunet z lobanjo Sahelanthropusa tchadensisa, ki velja za najstarejšega najdenega hominina. Foto: EPA

Bodo najstarejšega človeškega prednika našli v Bolgariji?

Novega človečnjaka so poimenovali Graecopithecus
18. junij 2017 ob 17:36
Rupkite, Bolgarija - MMC RTV SLO

Pred sedmimi milijoni let so bila današnja koruzna in sončnic polna polja v južni Bolgariji podobna afriški savani, kjer se potikajo gazele in žirafe. So novi dokazi o izvoru človeka skriti prav tam?

Najdba najstarejšega človeškega prednika v Bolgariji bi znanstveno teorijo postavila na glavo, saj so bili znanstveniki do zdaj prepričani, da je človeški prednik prišel iz Afrike. Majhna skupina raziskovalcev zdaj upa, da bo našla dokaze o izvoru človeštva, medtem ko ob pripeki junijskega sonca previdno odstranjuje fosile iz gline na dnu posušene rečne struge blizu zaspane vasice Rupkite v Bolgariji, je poročala francoska tiskovna agencija AFP.

Vse se je začelo leta 2002, ko je petletni vnuk tamkajšnjega amaterskega paleontologa Petra Popdimitrova našel fosiliziran zob s tremi koreninami. "Zob je bil modrosiv, videti je bil precej obrabljen, še posebej grizna površina, in sprva smo mislili, da je živalskega izvora," je pojasnil Popdimitrov in nadaljeval, da je pozneje njegov svak, ki je zobozdravnik, dejal, da bi to lahko bil človeški zob. Po poročanju AFP-ja je imel svak na neki način prav, saj zob pripada milijone let staremu človečnjaku, odkritje pa bi lahko bilo prelomno, saj bi posledično morda lahko dokazali, da so se človeški predniki ločili od opic zunaj Afrike, in sicer v vzhodnem Sredozemlju.

Kontroverzna teorija
Leta 2007 je Popdimitrov zob pokazal profesorju Nikolaju Spassovu iz bolgarskega Narodnega muzeja za prirodoslovje ter Denisu Geraadsu iz Narodnega muzeja za prirodoslovje v Parizu. Zdaj, deset let pozneje, je Spassov s pomočjo Madelaine Boehme z univerze v Tübingenu v Nemčiji postavil teorijo, da zob pripada isti vrsti človečnjakov kot čeljust, ki so jo leta 1944 našli pri Atenah v Grčiji.

Potem ko so temeljito preučili tako zob iz Bolgarije kot čeljust, ki so jo našli nemški vojaki, medtem ko so kopali bunker pri Atenah med 2. svetovno vojno, so raziskovalci postavili drzno in kontroverzno teorijo. Domnevajo namreč, da gre v obeh primerih za isto vrsto hominida ali človečnjaka, ki so ga poimenovali Graecopithecus. Hipoteza raziskovalcev je, da so se človeški predniki od opic ločili zunaj Afrike in se tja preselili šele pozneje.

Do zdaj najstarejši prednik iz Čada
Pred to zadnjo najdbo se je predpostavljalo, da je najstarejši najden hominin Sahelanthropus tchadensis iz Čada v zahodni Afriki, ki so ga našli leta 2001, in za katerega ocenjujejo, da je star okoli sedem milijonov let, je pojasnil profesor Spassov. "Zdaj mislimo, da je najstarejši Graecopithecus, najden v Grčiji in Bolgariji, saj sta obe najdbi nekaj stotisočletij starejši," je pojasnil.

Graecopithecus je po njegovih besedah tehtal okoli 40 kilogramov, približno toliko kot danes šimpanzja samica, imel pa je tudi močne čeljusti, s katerimi je lahko žvečil lubje in kostanje. "Sklepamo lahko tudi, da je hodil pokončno," je dodal.

Teorija pod plazom kritik
Spassova teorija o novem najstarejšem človeškem predniku, doma v JV Evropi, je v znanstvenih krogih naletela na silovite kritike, saj da je za zdaj na voljo mnogo premalo dokazov. "To nasprotovanje nas še bolj motivira, da bi našli še mnogo več kot zgolj zob in zlomljeno čeljust," je poudaril Spassov in dodal, da prav s tem namenom raziskujejo na mestu, kjer je bil najden zob. Želijo si najti še druge dele skeleta, še posebej medenico, kolk ali lobanjo, kar bi jim omogočilo "zacementirati" teorijo o prvih potencialnih človeških prednikih.

Raziskave upočasnjuje kronično pomanjkanje sredstev za znanstveno raziskovanje, še posebej za izkopavanja na terenu v Bolgariji, ki je ena najrevnejših držav Evropske unije. Tako bo to poletje raziskovalna ekipa Spassova na terenu vsega osem dni. Vseeno jim je v zgolj nekaj dneh uspelo iz zemlje izkopati na stotine fosilov, ki jih bodo zdaj skrbno očistili in pregledali, ter morda našli kakšen nov del skeleta Graecopithecusa. Izkopavanja v lovu za novim človečnjakom naj bi se septembra začela tudi v Grčiji in Makedoniji, je še poročal AFP.

G. K.
# 18.06.2017 ob 20:12
@mb128 če gre res za enega prvih človečnjakov, potem ne vem zakaj bluziš o homo sapiens, ki se je pojavil več sto tisoč let kasneje...
# 18.06.2017 ob 21:13
@mb128 ti si nekaj teoretiziral o tem, da je sapiens morda povzročil izumrtje te nove vrste. Jaz pa sem te razsvetlil z informacijo, da je to nemogoče, ker sta živela več sto tisoč let narazen. Ko se je pojavil sapiens, je ta vrsta praktično že zdavnaj izumrla (tako kot številne druge).

Zakaj je kdo migriral kam pa ne morem odgovorit, bom prepustil strokovnjakom. Kot je razvidno iz članka, ima ta teorija o ne-Afriškem predniku zaenkrat še precej majave temelje in bodo potrebovali še precej dokazov, preden jo bodo potrdili.
cenitamsok
# 19.06.2017 ob 00:27
Hm! Samooklicani "srbski nebeški narod" domuje pa čisto blizu??
Taktobo
# 18.06.2017 ob 20:14
Zadnje čase je vse več odkritij fosilov, ki obračajo naša učbeniška dejstva. Zadnjič je bil članek da so prestavili razvoj homosapiensa iz 200k na 300k let nazaj. Kaj hitro se lahko zgodi, da odkrijejo še kakšno vmesno podvrsto prednika človeka.
vxxxx
# 18.06.2017 ob 21:13
# 18.06.2017 ob 20:55
Prijavi neprimerno vsebino
penzl
Ok če je tako potem pa mi ti povej zakaj je ta homo wathever migriral v Afriko? To vprašanje je še kako na mestu pod predpostavko, da mi izviramo iz Afrike kar je tudi trenutno znanstveno stališče!
-------------------------------------------------------------------------------
Znanstveno stališče je tako samo iz enega razloga, ker so našli fosile v Afriki in ne v Evropi.
Razlog temu pa je zelo enostaven, ker je gnitje zaradi divje klime v Evropi hitrejše kot pa v Afriki.
Zato veliko število zelo ohranjenih mumij, žita, lesa, naselji in drugih stvari, v čemer se Evropa zaradi svojega podnebja ne more kosati
stomic
# 18.06.2017 ob 19:48
spet ga bomo poslušali, ko bo kaj neumnega pletel...
fritaja
# 19.06.2017 ob 13:36
Na zdej, dolgo sem mislil, da sem po narodnosti Kenijec, pred kratkim sem ugotovil, da sem Maročan, zdaj pa se morda izkaže, da sem bolgar :)
adnan1984
# 19.06.2017 ob 11:15
Zakaj bi pa recimo človek sploh imel izvor iz Afrike???
kislec
# 20.06.2017 ob 15:44
" Mogoče bodo nekoč ugotovili,da se je tudi Albert Einstein motil."

Tako kot je trajalo stoletja, preden so ovrgli zakoreninjeno zmoto, da je Iliado in Odisejo spesnil Homer in dokazali, da je bil avtor en drug Grk (ki mu je bilo ime pa prav tako Homer)...
RJSlo
# 19.06.2017 ob 09:55
cenitamsok
# 19.06.2017 ob 00:27
--------------------------------
No ja. Trdiš torej, da naj bi bil to "prvi" Srb? In to v Bolgariji?
zzob
# 19.06.2017 ob 07:26

Je res tako zelo 'politično' pomembno, ali smo se ljudje od opic ločili v Afriki ali pa na Balkanu?
Nikolaj
# 19.06.2017 ob 22:24
Že večkrat sem napisal naslednjo misel, ki jo ponavljam:
Kar se odkriva danes se lahko že jutri zanika. Znanost in raziskovalna orodja izredno napredujejo in zato ne bo nikakršno presenečenje, če bodo ćez 100 ali 1000 let današnji izsledki arheologije postavljeni na glavo, kar pa seveda ni nobena tragedija, temveč zgolj objektivno dejstvo kot posledica razvoja znanosti.
In prav zato nikoli ne smemo jemati nobeno odkritje za dokončno in nezmotljivo. Mogoče bodo nekoč ugotovili,da se je tudi Albert Einstein motil.
HOR
# 19.06.2017 ob 20:39
Mene bolj, kot pretekli, skrbi prihodnji razvoj, saj se vedno bolj približujemo homo confusion...
# 19.06.2017 ob 07:32
zzob
Človek je še zdaj opica, velika opica. Tisto kar naj bi našli v Bolgariji pa je tudi opica. Gre se samo zato kam umestiti to opico, ki so jo sedaj našli v Bolgariji.
Celt
# 18.06.2017 ob 21:00
Bravo G.K. za predstavitev tudi drugih teorij (ne samo "Out of Africa)". Super članek.
neviden
# 20.06.2017 ob 22:51
In to je bil naš Janezek na dopustu v Bolgariji..
artoum
# 18.06.2017 ob 19:54

------------------

jaaaa? a ni to obična opica?
Jajaja
# 19.06.2017 ob 12:29
Glede na to da se je teorija o razvoju iz opice razvila v Evropi je kar prav da tukaj najdejo prvo opico in mamo vseh evropskih opic ki so še preživele.

Vsi ostali kontinenti in predvsem in rase se namreč samo smejijo tej teoriji.
Indijanci so rekli lahko da se je beli človek razvil iz opice mi se sigurno nismo.

Čakamo pa da bo nova generacija opic stopila na dve nogi in začela govoriti.

Aja za to se mora zgoditi mutacijska napaka. Ker človek je pač za sedanje znanstvenike samo napaka.

Tako kot seveda celotno vesolje ki se je pač zgodilo iz nič v trenutku zaradi neznane napake z Big Bangom .... res smešno bolje da bi ostali brez besed ne da kvasijo neumnosti
sistemc.
# 19.06.2017 ob 08:16
Še malo, pa bodo tudi Srbi dobili najstarejšega človeka in potrditev teorije o nebeskom narodu.
anny22
# 18.06.2017 ob 22:08
Če se bo odkrilo, da se je človek ločil od opic v Evropi, bo to bomba. Ne zaradi objektivnih dejstev, ampak ker bo treba na novo napisati zgodovino in politične posledice bodo...uh, zanimive. Ob vsaki taki sceni se sprašujem, koliko je tega, česar še ne vemo.
galoper
# 18.06.2017 ob 21:50
Kaj pa Balaton in okolica?
aparat-čik
# 18.06.2017 ob 21:26
cela nova teorija na podlagi enega samega zoba neznane živalske vrste, ki bi lahko pripadal katerikoli izumrli vrsti.

beda sodobne, senzacionalistične znanosti.
gino1981
# 18.06.2017 ob 20:28
Važno, da nismo homofobi, vse ostalo je domišljija.
# 18.06.2017 ob 19:07
Ne vem kaj naj sploh zapišem. Do današnjega dne sem verjel, da sem potomec homo sapiens sapiensa. Slednji izvira iz Afrike. Tale nova domneva postavlja vse na glavo. Kakšni homo smo torej mi?! Ne vem no. Kaj pa če je homo sapeins sapiens vsaj prispeval k izumrtju te vrste kakršenkoli homo naj bi to že bil, kaj pa če se ta homo ni mogel prilagoditi ledeni dobi, kaj če je ta homo le predhodnik neandertalca ergo mi sploh nismo njegovi (pra)potomci?!
Ne vem no, zadenj del članka mi pa vsaj malo diši po izsiljevanju!
# 18.06.2017 ob 20:55
penzl
Sicer imajo koromanjonec, neandertalec, denisovan skupnega prednika ampak tale, glede na članek in moje skromno mišlenje, je kvečjemu prednik neandertalca koromanjonca nikakor razen če se dokaže da je migriral iz kakršnegakoli razloga že iz Evrope v Afriko.