Foto: Reuters
Foto: Reuters

Google bo s tem prvič v zgodovini svojega delovanja medijskim hišam plačeval licence.

Google News Showcase bodo sprva zagnali v Nemčiji in Braziliji. Najprej bo v Nemčiji v projekt vključenih 20 založnikov. Med njimi so Spiegel, Zeit in Frankfurter Allgemeine Zeitung. V Braziliji so med sodelujočimi medijskimi hišami Folha de S.Paulo, Band in Infobae.

"Ta pristop je drugačen od drugih naših novičarskih produktov, saj je utemeljen na uredniških odločitvah posamičnih založnikov glede tega, katere zgodbe bodo prikazali bralcem in kako jih bodo predstavili," je sporočil izvršni direktor podjetja Sundar Pichai. "Danes ga bomo predstavili bralcem v Braziliji in Nemčiji in ga nato v prihodnjih mesecih širili v druge države, kjer bodo lokalni okviri podpirali takšna partnerstva."

V okviru produkta bo spletni velikan bralcem omogočil dostop do sicer zaklenjenih oz. plačljivih člankov na medijskih spletnih straneh. Za pokritje delovanja programa v prvih treh letih je rezerviral milijardo dolarjev, a namerava to nadaljevati tudi po tem obdobju.

Partnerstvo že sklenili z 200 mediji

News Showcase bo sprva na voljo na napravah, ki jih poganja operacijski sistem Android, kmalu pa bodo sledili še operacijski sistem Ios in nato Googlova aplikacija Discover ter njegov brskalnik. Kot je še poudaril Pichai, je Google partnerstvo v okviru novega produkta sklenil že z okoli 200 vodilnimi publikacijami v Nemčiji, Braziliji, Argentini, Kanadi, v Veliki Britaniji in v Avstraliji.

Vsaka medijska hiša bo sicer plačilo prejela glede na vsebino, ki jo bo zagotavljala. Najprej bodo to lahko fotografije in besedila, pozneje pa bo Google dovolil tudi video- in avdioprispevke.

Plačevanje založnikom za prikazovanje njihove vsebine je že dolgo vir napetosti med medijskimi podjetji in tehnološkimi platformami. Facebook je, denimo, dogovor o licencah z več medijskimi hišami, med katerimi sta New York Times in Dow Jones, dosegel lani, ko je zagnal storitev Facebook News.