Nasin umetnik je takole interpretiral podatke, ki jih je globoko iz Rimske ceste poslal Keplerjev teleskop. Foto: Reuters

Keplerjev teleskop, ki je trenutno 18 milijonov kilometrov oddaljen od Zemlje, je ob opazovanju zvezde, poimenovane Kepler-9, odkril planeta, ki sta navidezno prešla svojo zvezdo, kar je do zdaj prvi opaženi astronomski prehod zvezde dveh ali več planetov. V bližini zvezde, ki leži v ozvezdju Lira približno dva tisoč svetlobnih let od Zemlje, so strokovnjaki zaznali še tretji satelit, vendar Nasini strokovnjaki še niso potrdili, da gre za pravi planet.

Najdena planeta sta prevroča
Naloga Keplerjevega teleskopa, ki je bil iz Capa Canaverela izstreljen marca 2009, je iskanje ustreznih planetov, katerih oddaljenost od zvezd bi omogočale življenje. Novo odkrita planeta Kepler-9b in Kepler-9c sta po mnenju glavnega raziskovalca misije Kepler prevroča. "Ustrezno naselitveno območje je kar oddaljena od teh planetov, ki so zelo, zelo vroči," je pojasnil William Borucki. Teleskop bo v Rimski cesti iskal manjše planete, ki ob astronomskih prehodih navidezno prečkajo svoja sonca, še tri leta in pol.

Potrdili že 700 planetov kandidatov
Po podatkih Nase je vesoljski observatorij v prvih 43 dneh iskanja odkril več kot 700 planetov, ki bi lahko bili ustrezni za življenje. "To je tako, kot da bi odprli zakladnico," je pomen misije Kepler poudaril Matthew Holman iz astrofizikalnega centra Harvard-Smithsinian.

Naslednji korak - raziskovanje atmosfer
"Želimo izvedeti, kakšno atmosfero imajo planeti. Kepler nam tega še ne bo mogel razkriti, a v načrtih so že misije, ki bodo lahko odgovorile tudi na to pomembno vprašanje, ki bi nam lahko pomagalo bolje razumeti vesolje in vlogo človeka v njem," je Borucki napovedal nove misije, ki bodo nadaljevale in nadgradile delo Keplerjevega teleskopa.