Oglaševalci bodo s pomočjo ugotovitev nevroznanstvenikov lahko naredili še učinkovitejše oglase. Foto: Laboratorij Ule
Oglaševalci bodo s pomočjo ugotovitev nevroznanstvenikov lahko naredili še učinkovitejše oglase. Foto: Laboratorij Ule

Merjenje odzivov na TV-oglase je po mnenju enega izmed ustanoviteljev družbe Valicon Matjaža Zorka pomembno za razvoj trženjske stroke v Sloveniji in za podjetja. S pomočjo orodja bodo lahko oglaševalci namreč prilagodili oglase tako, da bodo ti pri končnih uporabnikih učinkovitejši.

Podatke v raziskavah namreč zajemajo s pomočjo EEG-ja oziroma elektroencefalografije, ki jo razvijajo v ljubljanskem podjetju BlackBox. Z njo merijo dva ključna nezavedna procesa: pozornost in čustveni odziv - ugodje in neugodje.

Drugi del meritev izvajajo s pomočjo merilne naprave, ki ugotavlja gibanje uporabnikovega pogleda. Ta omogoča meritve toka pozornosti v povezavi z različnimi oglasnimi sredstvi, kot so TV-oglasi, plakati, letaki …

"Oglasi bodo lahko bolj prilagojeni tistemu, kar ljudje potrebujejo ali želijo slišati. V Valiconu pričakujemo, da se bo sam proces snovanja kampanj v določenih pogledih spremenil, ker bodo tudi oglaševalci imeli določeno orodje, ki ga za optimizacijo komunikacijskih rešitev v fazi postprodukcije niso imeli. In to je zagotovo revolucionaren premik," je povedala vodja projekta v Valiconu Maja Michieli.

Največja baza na svetu
Prve meritve 120 oglasov so že opravili v Srbiji, Bosni in Hercegovini ter na Hrvaškem, novembra pa bodo testiranje več kot 90 oglasov začeli tudi v Sloveniji. Po meritvi v Ljubljani bosta podjetji razpolagali z največjo bazo testiranih oglasov na svetu. Prihodnje leto pa nameravajo napraviti vsaj še 200 meritev oglasov, za leto 2017 ob tem načrtujejo nadaljnji razvoj in širitev na svetovni trg, je še pojasnil Zorko.