Sušnikovo letalo vsebuje zmogljive baterije podjetja Kokam. Foto: RTV SLO
Sušnikovo letalo vsebuje zmogljive baterije podjetja Kokam. Foto: RTV SLO
Jadralno letalo
Jadralno letalo sistem za vzletanje med vožnjo pospravi v trup letala. Foto: RTV SLO

Jadralna letala, ki vzletijo brez pomoči vlečnega letala, sicer niso novost, a jih je do zdaj navadno poganjal bencin. Sušnikovo letalo vsebuje zmogljive baterije, ki ob ugodnem drsnem razmerju letalu omogočajo enostavne vzlete in dolgotrajne polete. Slovenski podjetnik je z njim opravil že skoraj 100 letalnih ur.

Gre za letalo znanega slovenskega proizvajalca jadralnih letal, ki ga je Sušnikovo podjetje Enstroj nadgradilo z elektromotorjem. Letalo doseže tudi do 2.900 metrov višine, vendar je zaradi izrabe baterij najbolj optimalno leteti na do 1.500 metrih.

Baterije so najbolj obremenjene ob vzletu, ko je potrebnih dobrih deset sekund, da letalo doseže višino med 100 in 150 metrov. Pozneje je obremenitev baterij precej manjša, letalo pa lahko pospravi sistem za vzletanje v trup.

Podobna modela jadralnega letala sta pred Sušnikom razvila le dva svetovna izdelovalca jadralnih letal, ki pa še nista začela s serijsko proizvodnjo. Sušnik sicer v prihodnosti načrtuje namestitev sončnih celic na krila letala, vse več pa je tudi povpraševanja po serijski proizvodnji, ki bi lahko stekla ob pridobitvi ustreznega poslovnega partnerja.

Letalo bi brez davkov stalo okoli 65 tisoč evrov, kar je okoli 20 odstotkov več kot tovrstna letala na bencinski pogon, a se v prihodnosti zaradi razvoja baterij obetajo precej nižje cene.