Znanost in tehnologija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.1 od 18 glasov Ocenite to novico!
Max Schrems
Avstrijski aktivist Maximilian Schrems je že leta 2015 dobil tožbo proti Evropski komisiji, zdaj pa Facebooku očita kršitve na področju varovanja osebnih podatkov. Foto: EPA
Facebook
Facebook Schremsu odgovarja, da ima kot predavatelj na področju varovanja zasebnosti v primeru profesionalni interes in se ne more sklicevati na pravice potrošnika. Foto: EPA

Dodaj v

Sodišče EU-ja ne dovoli skupinske tožbe proti Facebooku

Avstrijski aktivist bo nadaljeval z individualno tožbo
25. januar 2018 ob 17:21
Luxembourg - MMC RTV SLO, STA

Sodišče EU-ja je avstrijskemu aktivistu Maximilianu Schremsu, ki je za tožbo proti Facebooku zaradi kršenja pravil na področju varovanja podatkov zbral 25.000 podpisov ljudi, dovolilo individualno tožbo, ne pa tudi skupinske.

Maximilian Schrems družbi Facebook očita, da je zagrešila več kršitev določb na področju varstva podatkov v povezavi z njegovim zasebnim računom na Facebooku in tudi v povezavi z drugimi uporabniki tega spletnega družbenega omrežja v Evropi. Med drugim naj bi Facebook posredoval osebne podatke uporabnikov ameriškim obveščevalnim službam, je namigoval Schrems.

Tožnik je sprožil tožbo pred avstrijskimi sodišči, s katero želi doseči, da sodišče nekatera pogodbena določila razglasi za neveljavna in družbi Facebook naloži opustitev uporabe spornih podatkov za lastne namene oziroma namene drugih ter da družba plača odškodnine. Schrems je predlagal 500 evrov odškodnine za vsakega od 25.000 tožnikov.

Družba Facebook na drugi strani trdi, da spoštuje evropsko zakonodajo na področju varovanja podatkov in dodaja, da avstrijska sodišča niso mednarodno pristojna. Prav tako so v Facebooku očitali Schremsu, da ima kot predavatelj na področju varovanja pravic zasebnosti v tem primeru profesionalni interes in se zatorej ne more sklicevati na pravice potrošnika.

V teh okoliščinah je vrhovno sodišče Avstrije zaprosilo Sodišče EU-ja, naj pojasni pogoje, pod katerimi je mogoče uveljaviti pristojnost za potrošnike. Sodišče EU-ja je v sodbi pojasnilo, da uporabnik zasebnega Facebookovega računa ne izgubi svojega statusa "potrošnika", kadar objavlja knjige, vodi predavanja, upravlja spletna mesta, zbira sredstva in mu številni potrošniki odstopijo zahtevke, da jih uveljavlja pred sodišči.

Potrošnik lahko sproži le individualni postopek
Ni pa mogoče uveljaviti pristojnosti za potrošnike za postopek, ki ga sproži potrošnik in v katerem pred sodiščem kraja, kjer ima stalno prebivališče, ne uveljavlja zgolj lastnih zahtevkov, temveč tudi zahtevke, ki so mu jih odstopili drugi potrošniki s stalnim prebivališčem v isti državi članici, drugih državah članicah ali tretji državi. Schrems tako ne bo mogel uporabiti pristojnosti za potrošnike za namene skupinske tožbe.

Primer je pomemben, ker je Facebook - in tudi druge podobne družbe - vse bolj pod udarom, da zbira osebne podatke svojih uporabnikov, zlasti glede njihovih navad in želja ter jih nato posreduje naprej oglaševalcem. O tem sicer še ni presojalo nobeno sodišče.

30-letni Schrems je leta 2015 na podlagi razkritij Edwarda Snowdna že uspel v tožbi proti Evropski komisiji glede deljenja podatkov z ZDA. Je tudi ustanovitelj evropskega centra za digitalne pravice (NOYB), navaja nemški Deutsche Welle.

Schrems bo nadaljeval s tožbo
Po razsodbi Sodišča EU-ja je Schrems zdaj že napovedal, da bo nadaljeval s tožbo na deželnem sodišču na Dunaju. Nad odločitvijo sodišča, da ne bo mogel organizirati skupinske tožbe, ni preveč razočaran, čeprav meni, da bo to precej povečalo procesne stroške, če se bo vsak posameznik odločil za tožbo, poroča avstrijska tiskovna agencija APA.

J. R.
Prijavi napako
Komentarji
Majestic12
# 25.01.2018 ob 18:42
Dovolj je ena, da ustvari precedens in sproži plaz.
el CARTEL
# 25.01.2018 ob 19:32
bravo
Maximilian Schrems

lepo je videti,d a nekomu ni vseeno za te masovne totalitarne kršitve pravic vseh.
podpiram tožbo, še bolj pa podpiram njegov aktivizem.
bom z zanimanjem spremljal dogodke.

seveda pa je smešno - zakaj ne skupinska tožba? saj se kršijo pravice vsem, mar ne?
aja, zato da bo Schrems imel velike stroške v upanju d aodneha.
kako demokratično
el CARTEL
# 25.01.2018 ob 19:34
30-letni Schrems je leta 2015 na podlagi razkritij Edwarda Snowdna že uspel v tožbi proti Evropski komisiji glede deljenja podatkov z ZDA

aja,
to prvič slišim.
kako lepo so jo pometli pod preprogo

torej je evropska komisija delila podatke z ameriškimi obveščevalci. ah ja, vsak dan znova vedno bolj zaupam tem neizvoljenim birokratom
izo
# 26.01.2018 ob 02:13
torej je evropska komisija delila podatke z ameriškimi obveščevalci.

lol, pa kje vi živite? realnost je hujša od vsega, kar pripisujete največjim zarotnikom in nosilcev naglavnih pokrival iz folije..
REsnica
# 26.01.2018 ob 01:16
Ameriško židovska (kapitalska) obsedenost z močjo in nadzorom zmaguje in zmagala. Posamezniki lahko dobimo tožbo in s tem majhno pisno potrdilo in drobiž, vojna pa je že izgubljena.

Napačen in krivičen je sistem in ne ljudje ki delujejo v korist sistema. Zato tudi po volitvah ne more biti veliko bolje ali slabše.

Kolikor toliko učinkovit boj je edino ta, da sistemu vzamemo vsaj legitimnost, s katero se kiti. To naredimo tako, da sistemu ne dajemo moči nad nami s svojo udeležbo na volitvah.
mataj-finance
# 26.01.2018 ob 09:39
Ljudje so navajeni, da "strinjam se s pogoji uporabe" kliknejo avtomatično, brez da bi pogoje uporabe sploh prebrali. To niti ni čudno, saj so napisani v nerazumljivi advokatščini, razvlečeni do te mere, da bi človek potreboval kak mesec, da jih naštudira. No, povzetek pravil katerihkoli pravil uporabe bi lahko zapisali v enem stavku:

Če je storitev brezplačna, potem nisi stranka, ampak izdelek.

Facebook se s prodajo osebnih podatkov svojih uporabnikov ***khm*** izdelkov pač preživlja. To je njegova dejavnost. Če tega ne bi mogel početi, lahko takoj zapre štacuno. Če komu to ni všeč, naj Facebooka pač ne uporablja. Nihče nikogar ne sili, da se prijavlja na FB in tja gor pošilja svoje osebne podatke.

Tako jaz kot moji bližnji se FB-ja izogibamo ko kuge. Lahko vam zagotovim, da nam čisto nič ne manjka. Prej obratno.
MZ
# 26.01.2018 ob 09:57
Dajte no dajte...za FB in ostala omrežja se že dolgo ve, da so povezana neposredno s tujimi obveščevalnimi službami, ki na ta račun fino prihranijo. Ker čemu sploh še vohuniti, če pa ovce prostovoljno povedo o sebi praktično vse? Čemu se ukvarjati z oblikovanjem javnega mnenja ali kakšnimi psihološkimi operacijami, ko pa ovce vse, kar je na FB, vzamejo kot suho zlato?

Očitno se res nihče ne vpraša, kako je lahko FB brezplačen, ko pa je treba graditi serverske farme in zanje zagotoviti nezaslišane količine električne energije? Danes brezplačnega kosila ni - plačujete pač s svojimi objavami, iz katerih napredni algoritmi pobirajo zanimive zadeve in jih prodajajo naprej.
izo
# 26.01.2018 ob 02:10
ni sodišč, pardon.
drgač pa ve pohvale za pogum, ker ali bo odplačan, da bo tiho, ali pa "odplačan"..
podobno, kot takrat, ko so sprožili postopek proti googli, ki je brez soglasja avtorjev začel skenirat knjige in jih obljavljat preko svojih storitev. saj veste, google books press, kjer najdete svoje diplomske ipd. vse za vašo dobrobit..
HOR
# 26.01.2018 ob 00:17
"...Sodišče EU-ja ne dovoli skupinske tožbe proti Facebooku..."

Skratka ščiti močnejšega, pri tem pa ne dovoli, da bi močnejši postali državljani EU...
izo
# 26.01.2018 ob 18:54
Glede na zgornjo razlago me zanima: ali bi lahko vložil skupinsko tožbo pri tujem sodišču?

to je možno samo v primeru, če gra za evropsk o(državno) podjetje. američani pač ne priznavajo "taj sud". mogoče zdej komu končno malo začne bliskat..
Springbok
# 26.01.2018 ob 07:31
torej je evropska komisija delila podatke z ameriškimi obveščevalci.

Ne Komijsia ni delila podatke z ameriškimi obveščevalci, dovolila je zgolj, da evropska podjetja delijo podatje z ameriškimi podjetji. Npr.: da lahko ameriški in evropski uporabniki FB deljo podateke, da McDonald, Coca Cola ali Visa lahko delijo podatke o obračunavanju plačil med ameriškimi in evropskimi deli korporacije, ipd.
izo
# 26.01.2018 ob 02:07
no, vidte, za kavbojce si sodišč. malo za vatle pri vw.-jih ipd..
slovenkaaaa
# 30.01.2018 ob 17:08
američani pač ne priznavajo "taj sud". mogoče zdej komu končno malo začne bliskat..

izo, tebi naj začne bliskat - Facebook Europe obstaja, namreč... sedež ima na Irskem. Več glej v sodbi Schrems I. ;)
slovenkaaaa
# 30.01.2018 ob 17:07
zato da bo Schrems imel velike stroške v upanju d aodneha

ne bi rekla, ima ogromno sponzorjev, tako da brez skrbi. Preprosto, ne morem jaz tožiti na Dunaju, kjer toži Schrems, zato ne morem kar njemu predati svojega tožbenega zahtevka. Lahko pa sama tožim v Sloveniji... ni drugih zarot, kot nekateri namigujete.
slovenkaaaa
# 30.01.2018 ob 17:06
to prvič slišim.
kako lepo so jo pometli pod preprogo


el Cartel, to je bila ena najbolj znanih in odmevnih sodb, najbrž preveč bereš samo slovenske medije. Tip je zvezdnik, pa še nisi slišal zanj.
Simon_Marini
# 30.01.2018 ob 07:46
...zato da bo Schrems imel velike stroške v upanju d aodneha.
kako demokratično''. Saj lahko zbere donacije od 25,000 podpornikov.
izo
# 26.01.2018 ob 18:52
Ljudje so navajeni, da "strinjam se s pogoji uporabe" kliknejo avtomatično, brez da bi pogoje uporabe sploh prebrali

to, da se strinjaš, še ne pomeni, da lahko delajo mimo vseh zakonov, mednarodnih konvencij ipd (verjetno se niste strinjal za to).
a kaj bi o tem. fejsbuk pač ne more noben stožit, kot apple, googel, coca cola ipd, pa čeprav geldano absolutno, naredijo največ godpoarsko škoda (preko pranje denarja ipd) na svetu.
oleander
# 26.01.2018 ob 15:27
Ni pa mogoče uveljaviti pristojnosti za potrošnike za postopek, ki ga sproži potrošnik in v katerem pred sodiščem kraja, kjer ima stalno prebivališče, ne uveljavlja zgolj lastnih zahtevkov, temveč tudi zahtevke, ki so mu jih odstopili drugi potrošniki s stalnim prebivališčem v isti državi članici, drugih državah članicah ali tretji državi. Schrems tako ne bo mogel uporabiti pristojnosti za potrošnike za namene skupinske tožbe.

Glede na zgornjo razlago me zanima: ali bi lahko vložil skupinsko tožbo pri tujem sodišču?
el CARTEL
# 26.01.2018 ob 13:43
izo @ to že, a v politiki se vsi delajo, da nekaj ni res in tako funkcionirajo
tu pa imamo potem sodbo sodišča... ki direktno kriminalizira evropsko komisijo.
wta
# 26.01.2018 ob 07:42
Ko so v igri nemška podjetja čudežno sodišče zavrne vse tožbe. Če ne bi bil lastnik Facebooka Nemec Zuckerberg bi zadeva pristala na sodišču. "Nepristransko" EU sodišče. Če so od gospdoarja se primer zavrne, če niso pa kar udarit po žepu.
Oglasno sporočilo
link
Perfektno grilan pišek brez dodatkov in e-jev
21. maj 2018 ob 08:30 Perfektno grilan pišek brez dodatkov in e-jev Slastnega “piščanca po ptujsko” najbrž vsi poznamo, izvira iz našega najstarejšega mesta, kjer ptujsko perutninarsko podjetje z več kot 110- letno ...
Več oglasnih sporočil ...
Kazalo