Joe Biden in Donald Trump. Foto: Reuters
Joe Biden in Donald Trump. Foto: Reuters

Predsedniški mandat v ZDA traja 4 leta.
Vsake 4 leta imajo v ZDA predsedniške volitve.
Leta 2016 je zmagal Donald Trump.
Za predsednika je kandidiral tudi na letošnjih volitvah.
V boju za predsedniško mesto ga je premagal
Joe Biden.

Joe Biden bo novi predsednik ZDA.
Ameriški predsedniki živijo v Beli hiši.
Bela hiša je v Washingtonu.
Donald Trump bo moral Belo hišo zapustiti.
Tja bo prišel Joe Biden.

Foto: Reuters
Foto: Reuters

Joe Biden

Joe Biden je najstarejši predsednik ZDA do zdaj.
Star je 78 let.
S politiko se ukvarja že zelo dolgo.
Za senatorja je bil izvoljen že pri 29 letih.

Senatorji so člani kongresa.
V kongresu so predstavniki posameznih držav ZDA.
Vsak ameriška država ima 2 predstavnika,
ki jim rečejo senatorji.
V kongresu je torej 100 članov.
Ti sprejemajo zakone.

Joe Biden je v osebnem življenju veliko prestal.
S prvo ženo Neilio Hunter je imel tri otroke.
Njegova prva žena in enoletna hčerka
sta umrli v prometni nesreči.
Njegova sinova sta bila hudo poškodovana.
To je bilo na začetku njegove politične kariere.

Takrat je bil star 29 let.

Joe Biden s svojo ženo Jill Jacobs. Foto: Reuters
Joe Biden s svojo ženo Jill Jacobs. Foto: Reuters

Čez nekaj let se je poročil z Jill Jacobs.
Imata hčerko Ashley.
Jill Jacobs je profesorica.
Pravi,
da bo poučevala tudi kot prva dama.
Prva dama se reče ženam ameriških predsednikov.

Pred nekaj leti je Joe Biden izgubil najstarejšega sina.
Njegovemu sinu je bilo ime Beau.
Imel je možganski tumor.
Umrl je star 46 let.

Joe Biden je izkušen politik.

Za predsednika ZDA je kandidiral večkrat.
Bil je tudi podpredsednik ZDA.
Podpredsednik je pomočnik in nadomestnik predsednika.

Tudi Joe Biden ima podpredsednico.
Prvič v zgodovini je ta položaj dobila ženska.
Ime ji je Kamala Harris.
Stara je 56 let.
Kamala Harris je temnopolta.

Njen oče je iz Jamajke, mama pa iz Indije.

Kamala Harris. Foto: Reuters
Kamala Harris. Foto: Reuters

Joe Biden ima pred sabo zahtevne naloge.

Pravi,
da bo ZDA pozdravil in ponovno združil.
Joe Biden je rekel,
da je njegova prva naloga premagati epidemijo.

Nato pa se bo posvetil:
- zdravstvu,
- gospodarstvu,
- podnebnim razmeram,
- izboljšanju odnosov z drugimi državami.

Razočarani Donald Trump. Foto: Reuters
Razočarani Donald Trump. Foto: Reuters

Donald Trump

Donald Trump noče priznati,
da je na volitvah izgubil.
Pravi,
da so mu volitve ukradli.
Pritožil se je na sodišče.