Porušeno mesto Bejrut. Foto: EPA
Porušeno mesto Bejrut. Foto: EPA

Bejrut je mesto v Libanonu.
Libanon je majhna država na Bližnjem vzhodu.
Meji na Sirijo in Izrael.
Ima dostop do Sredozemskega morja.

Eksplozija v pristanišču Bejruta

V torek je prišlo do eksplozije v pristanišču Bejruta.
Eksplodiralo naj bi v skladišču z eksplozivnimi sredstvi.

V skladišču je najprej zagorelo.
Sledila je močna eksplozija.
Na nebu se je pojavil oranžen gobast oblak.
Potem je celo območje zajel požar.

Eksplozija je bila zelo močna.
V morje je vrglo več ljudi.

Najhuje so poškodovane stavbe v pristanišču.
Od nekaterih stavb so ostale le ruševine.
Povsod ležijo opeke in kosi betona.

Eksplozija je uničila stavbe, avtomobile in trgovine.
Razbila je številna okna in balkone.

Brez doma je ostalo več kot 300.000 ljudi.
To je toliko, kot jih živi v Ljubljani.

Župan mesta Bejrut je rekel:
kot v vojni je.

Veliko je smrtnih žrtev in poškodovanih

Prostor pred bolnišnico v Bejrutu. V bolnišnicah ni prostora za poškodovane. Foto: Reuters
Prostor pred bolnišnico v Bejrutu. V bolnišnicah ni prostora za poškodovane. Foto: Reuters

Zaradi eksplozije je umrlo vsaj 100 ljudi.
Mrtvi so tudi pod ruševinami stavb.

Poškodovanih je že več kot 5000 ljudi.
V bolnišnicah ni več prostora za poškodovane.

V skladišču naj bi eksplodirala nevarna snov

Nevarne snovi so lahko strupene.
Nevarne snovi lahko eksplodirajo.
Zato jih morajo skrbno čuvati.

V skladišču v pristanišču je bilo veliko amonijevega nitrata.
Hranili so ga v velikih vrečah.
Amonijev nitrat je nevarna snov.
Uporabljajo jo za izdelavo gnojila ali eksploziva.

V skladišču je bilo 2750 ton amonijevega nitrata.
Tam je bil že več let.

Predstavniki vlade pravijo,
da skladišče ni bilo dobro zaščiteno.
Pravijo,
da amonijevega nitrata niso pravilno hranili.

To ni bila prva nesreča z amonijevim nitratom.
Podobne nesreče so se že zgodile tudi drugje.

Dan državnega žalovanja

Libanski premier Hassan Diab je po eksploziji razglasil
dan državnega žalovanja.
V sredo so vsi Libanonci žalovali za umrlimi v eksploziji.

Države s celega sveta so Libanonu ponudile pomoč.

V Libanonu so tudi slovenski vojaki

Nekaj slovenskih vojakov je v Libanonu.
Noben slovenski vojak ni bil poškodovan v eksploziji.
Vsi slovenski vojaki v Libanonu so na varnem.