Soočenje kandidatov za župana v Ljubljani. Foto: TV Slovenija
Soočenje kandidatov za župana v Ljubljani. Foto: TV Slovenija

Ljubljana je glavno mesto Slovenije.

Za župana Ljubljane kandidira 9 kandidatk in kandidatov.
To so:
- Zoran Janković, sedanji župan Ljubljane,
predlaga ga Jože Mermal in skupina volivcev,
- Aleš Primc, podpora stranke Glas za otroke in družine,
- Nataša Sukič, podpira jo stranka Levica,
- Jasmin Feratović, podpira ga Piratska stranka,
- Tina Bregant, podpirata jo stranki SLS in Naša dežela,
- Jasminka Dedić, podpira jo Vesna – zelena stranka,
- Mojca Sojar, podpira jo stranka NSi,
- Igor Horvat, podpira ga stranka SDS
- in Tomaž Ogrin, podpirata ga stranki Zeleni Slovenije in Konkretno.

Televizijsko soočenje sta vodila
Ksenja Horvat in Gregor Drnovšek.

Kandidati so govorili o različnih temah:
- o težavah s prometom v mestu,
- o stanovanjih
- in o okolju.

Gneča v prometu in javni prevoz

V Ljubljano se vsak dan pripelje 120 tisoč ljudi.
Zaradi tega v mestu nastane velika gneča.
Gneča je predvsem zjutraj in popoldne.
Kandidati za župana Ljubljane so govorili o tem,
da mesto potrebuje bolj učinkovit javni prevoz.

Aleš Primc je v svojem programu napisal,
da bo poskrbel za hitro mestno železnico.
In tudi za razširjenje obvoznic.
Obvoznice so velike ceste,
ki peljejo okoli mesta.
Po obvoznici se z različnih smeri
lahko pripeljemo v mesto.
Primc tudi pravi,
da tovorni promet ne bi smel voziti v mesto.
Tovorni promet so vlaki,
ki vozijo tovor.

Aleš Primc. Foto: Televizija Slovenija
Aleš Primc. Foto: Televizija Slovenija

Tomaž Ogrin pravi,
da je rešitev tudi delo od doma.
Od doma bi lahko delalo več državnih uslužbencev.
Ljubljana želi imeti veliko delovnih mest
in malo avtomobilov.
Ti dve stvari pa je težko uskladiti.
Dejal je,
da je treba urediti promet v mestu.

Tomaž Ogrin. Foto: Televizija Slovenija, zajem zaslona
Tomaž Ogrin. Foto: Televizija Slovenija, zajem zaslona

Jasmin Feratović pravi,
da so linije mestnih avtobusov slabo speljane.
Linija mestnega avtobusa je pot,
ki jo določen avtobus prevozi.
Mestni avtobusi so označeni s številkami.
Vsaka številka ima svojo pot po mestu.
Feratović pravi,
da je treba avtobusne linije prilagoditi potrebam potnikov.
Prav tako bi tovorni promet po železnici
moral peljati mimo mesta naravnost proti Gorenjski.

Jasmin Feratović. Foto: Televizija Slovenija, zajem zaslona
Jasmin Feratović. Foto: Televizija Slovenija, zajem zaslona

Zoran Janković je župan Ljubljane od leta 2006.
Naredil je sistem Parkiraj in se pelji.
S kratico to zapišemo P+R.
Na obrobju Ljubljane so zgradili velika parkirišča.
Kdor se pripelje v Ljubljano z avtomobilom,
lahko tam parkira.
Nato gre na mestni avtobus,
ki ga pripelje v središče mesta.
Dejal je,
da načrtujejo širitev Celovške ceste.
To je cesta, ki pripelje v Ljubljano s smeri Gorenjske.
Toda za širitev bi bilo treba porušiti več stavb.
Janković pravi,
da se v Ljubljano v večini avtomobilov pripelje le 1 oseba.
Zato je toliko avtomobilov in
so težave v prometu.

Zoran Janković. Foto: Televizija Slovenija
Zoran Janković. Foto: Televizija Slovenija

Mojca Sojar pravi,
da je sistem P+R dober.
Povečala bi število postaj Bicikelj.
Bicikelj je sistem izposoje koles
za vožnjo po mestu.
Dober se ji zdi tudi načrt uvedbe sredinskega pasu
To pomeni,
da bi na vpadnicah v Ljubljano mestni avtobusi vozili po sredini.
Vpadnice v Ljubljano so ceste,
ki iz različnih smeri pripeljejo v Ljubljano.
Na vpadnicah je največ prometa.

Mojca Sojar. Foto: TV Slovenija
Mojca Sojar. Foto: TV Slovenija

Nataša Sukič pravi,
da bi v Ljubljani ponovno morali imeti tramvaj.
Tramvaj je podoben vlaku.
Vozi po tirih.
Pravi,
da je treba javni potniški promet hitro urediti.
Javni potniški promet bi moral biti hitrejši
In tudi cenejši.
Nasprotuje gradnji parkirnih hiš v središču mesta.

Nataša Sukič. Foto: Televizija Slovenija
Nataša Sukič. Foto: Televizija Slovenija

Jasminka Dedić je dejala,
da promet ni težava le zaradi gneče.
Promet tudi onesnažuje zrak.
V strani Vesna pravijo,
da v središču mesta ne bi smelo biti avtomobilov.
Podpirajo javni potniški promet na elektriko.
Tudi avtomobili za taksije bi morali biti na elektriko.

Tina Bregant pravi,
da bi državni uslužbenci iz okolice Ljubljane
v mesto morali prihajati s hitro železnico.
Tako bi zmanjšali promet v mestu.
Rešitev je tudi boljša ureditev kolesarskih stez.

Tina Bregant. Foto: TV Slovenija
Tina Bregant. Foto: TV Slovenija

Igor Horvat pravi,
da bi morali razširiti obvoznice in vpadnice.
Ne strinja se,
da bi tako v mesto pripeljalo še več avtomobilov.

Kaj kandidati pravijo o sežigalnici?

Sežigalnica je naprava za sežiganje odpadkov.
Obstaja načrt,
da bi sežigalnico zgradili blizu središča Ljubljane.
Strokovnjak pri organizaciji Združeni narodi je dejal,
da Ljubljana ni primeren kraj za sežigalnico.
Tudi strokovnjaki za zdravje se ne strinjajo z gradnjo sežigalnice
na območju mesta Ljubljana.
Pravijo,
da je zrak v Ljubljani že zdaj preveč onesnažen.

Nataša Sukič nasprotuje gradnji sežigalnice.
Če bi gradnjo sežigalnice stroka odobrila,
je napovedala referendum.
Referendum je glasovanje,
na katerem odločajo vsi volivci v državi.

Feratović je prav tako proti sežigalnici.
Predlaga gradnjo manjšega objekta izven Ljubljane,
če bi se s tem strinjala krajani.

Tina Bregant in Mojca Sojar ne nasprotujeta sežigalnici.
Pravita pa,
da bi morala biti zgrajena varno.

Jasminka Dedić nasprotuje sežigalnici.
Pravi,
da bi morali zmanjšati količino odpadkov.

Jasminka Dedić. Foto: TV Slovenija
Jasminka Dedić. Foto: TV Slovenija

Tomaž Ogrin tudi nasprotuje sežigalnici.

Aleš Primc je opozoril na mnenje stroke.
Stroka je opozorila,
da imajo otroci lahko zaradi sežigalnice več
zdravstvenih težav.

Zoran Janković bi sežigalnico zgradil na Barju.
To je nekoliko izven Ljubljane.
Pravi,
da bi morala biti sežigalnica zgrajena zelo varno.

Gradnjo sežigalnice podpira tudi Igor Horvat.

Gradnja stanovanj v Ljubljani

Igor Horvat je dejal,
da za gradnjo stanovanj v Ljubljani ne bi namenil
Fiksnega deleža mestnega proračuna.
Proračun je višina sredstev,
ki ji ima mesto.
S tem denarjem izvaja projekte.
Fiksen pomeni točno določen.
Horvat pravi,
da so cene stanovanj visoke v prestolnicah povsod po svetu.
Prestolnica je glavno mesto države.

Igor Horvat. Foto: TV Slovenija
Igor Horvat. Foto: TV Slovenija

Ogrin pravi,
da bi prepovedal nadstandardno gradnjo v Ljubljani.
Nadstandarden pomeni luksuzen.
Nadstandardna stanovanja so zelo draga stanovanja.

Janković je povedal,
da je v Ljubljani 4300 neprofitnih stanovanj.
Zgradilo se jih bo še 2000.
Neprofitna stanovanja so cenejša od tistih,
ki se prodajajo na trgu.

Primc je dejal,
da je treba v številnih stavbah vgraditi dvigala.

Nataša Sukič je dejala,
da se zemljišča v mestu prodaja zasebnikom.
To se ji zdi narobe.
Neprofitna stanovanja bi morali graditi
tudi v središču mesta.
Ne zdi se ji prav,
da so v središču mesta stanovanja samo za bogate.

Feratović je dejal,
da veliko stanovanj najamejo dijaki in študenti.
Pravi,
da je za študente treba zgraditi študentske domove.

Bregant pravi,
da je treba popisati prazna stanovanja.
In zgraditi več stanovanj i hišic za mlade.

Mojca Sojar je prepričana,
da je treba čas bivanja v neprofitnih stanovanjih omejiti.

Jasminka Dedić je dejala,
da je pri gradnji treba upoštevati tudi
promet, zdravstvo in podnebne spremembe.

Ljubljana je največje mesto v Sloveniji.
V Ljubljani živi okoli 300 tisoč ljudi.
Ljubljana je tudi najgostejše poseljeno mesto.
To pomeni,
da na določenem območju živi največ ljudi.