Kabina, ki je padla na tla. Foto: EPA
Kabina, ki je padla na tla. Foto: EPA

Italija je država v Evropi.
Italija meji na Slovenijo.

Nesreča kabinske žičnice je bila 23. maja

Žičnica je naprava za prevoz ljudi.
Žičnica visi na jekleni vrvi.
Jekleni vrvi rečemo tudi žica.
Peljemo se na višini.
Kabinska žičnica pomeni, da smo v kabini.
V zaprtem prostoru.

Nesreča je bila na severu Italije

V regiji Piemont je gora Mottarone.

Ljudje so se želeli z žičnico odpeljati
na vrh gore Mottarone.

Veliko ljudi gre na goro Mottarone.
Z vrha je zelo lep razgled na ostale gore.

Nesreča je bila približno 100 metrov pred vrhom gore.

Strmi breg, kjer se je zgodila nesreča. V zraku so jeklene vrvi. Foto: EPA
Strmi breg, kjer se je zgodila nesreča. V zraku so jeklene vrvi. Foto: EPA

Strgala se je jeklena vrv

Strgala se je jeklena vrv,
ki vleče žičnico navzgor.
Ko se je strgala jeklena,
bi se morala sprožiti varnostna zavora.
Varnostna zavora je naprava,
ki zadrži kabino pri miru.

Pri nesreči se varnostna zavora ni sprožila.
Kabina je padla na tla.
Padla je približno 20 metrov globoko.
Toliko so visoka nekatera drevesa.
V nesreči je umrlo 14 ljudi
V kabini je bilo 15 ljudi.
1 otrok je nesrečo preživel.
Toda deček je hudo poškodovan.
Zdravi se v bolnišnici.

Star je 5 let.
Njegovi starši in brat so umrli.

Reševalci na mestu nesreče. Foto: EPA
Reševalci na mestu nesreče. Foto: EPA

Po nesreči so aretirali 3 ljudi

To pomeni, da so začasno v zaporu.
V zaporu bodo,
dokler ne ugotovijo,
ali so oni krivi za nesrečo.

Aretirali so lastnika, direktorja in vodjo službe
podjetja Ferrovie del Mottarone.
To podjetje skrbi za žičnico.

Za aretirane ljudi preiskovalci pravijo,
da so krivi za uboj.
Uboj pomeni,
da nenamerno povzročiš smrt.

Povzročili naj bi tudi
nesrečo in zelo hude poškodbe.

Sodišče bo odločalo,
ali so krivi.

Če so krivi,
bodo verjetno morali v zapor.

Nesrečo so preiskovali policisti

Policisti so ugotovili,
da so zaposleni pri podjetju izklopili varnostno zavoro.

To so naredili,
da se kabine med vožnjo ne bi tolikokrat ustavljale.

Želeli so, da je pot do vrha gore hitrejša.
Toda zavora je zelo pomembna za varnost.
Ne bi je smeli izklopiti.

Žičnico so redno pregledovali in urejali

Nazadnje so žičnico pregledali leta 2020.
Jeklene vrve bi morali zamenjati šele leta 2029.
To je čez 8 let.
Do takrat bi vrvi morale zdržati.
Kljub temu se je ena vrv strgala.

V kabini se lahko pelje 40 ljudi.
Tokrat je bilo v kabini le 15 ljudi.
14 ljudi je umrlo.