Sueški prekop so zgradili ljudje.
Zgrajen je bil pred več kot 100 leti.
Natančneje leta 1869.

Sueški prekop je v Egiptu.
Egipt je država na severu Afrike.

Sueški prekop pred 100 leti. Foto: MMC RTV SLO/Wikipedia
Sueški prekop pred 100 leti. Foto: MMC RTV SLO/Wikipedia

Prekop povezuje dve morji.
Sredozemsko in Rdeče morje.

Prekopu pravimo tudi kanal.
Prekop so naredili tako,
da so izkopali veliko zemlje.
Nato je v prekop pritekla voda.
Po prekopu plujejo ladje.

Sueški prekop je narejen za ladijski promet

Po Sueškem prekopu plujejo
zelo velike ladje.

Sueški prekop povezuje
Evropo in Azijo.

Ladje med Evropo in Azijo prevažajo
različne izdelke.

Prekop vsak dan prepluje veliko ladij.

To je najkrajša pot za ladje
med Evrope in Azijo.

Ladje v Sueškem prekopu. Foto: Reuters
Ladje v Sueškem prekopu. Foto: Reuters

Ladjam ni več treba potovati okrog Afrike

Če prekopa ne bi bilo,
bi pot ladij trajala veliko dlje.

Ladje iz Azije bi morale obkrožiti Afriko,
da bi prišle do Evrope.

Pot okrog Afrike bi trajala več kot 1 teden.

S Sueškim prekopom ladje prihranijo čas

Prihranijo veliko goriva.
To pomeni,
da ladje prihranijo tudi denar.
In manj onesnažujejo okolje.

Ladja potrebuje od 12 do 16 ur,
da prepluje Sueški prekop.

V Sueškem prekopu je pred 1 tednom
nasedla ogromna ladja

To pomeni,
da se ni mogla več premakniti.

Nasedla ladja. Foto: Reuters
Nasedla ladja. Foto: Reuters

Ladja je zavila z običajne poti in nasedla.
To pomeni,
da je obtičala.
Zakaj se je to zgodilo,
še ne vedo točno.

Lahko je bila kakšna tehnična napaka na ladji.
To pomeni,
da računalniška oprema ni pravilno delovala.

Morda pa je napako naredil kdo od zaposlenih.

Ladja je zaprla prekop. Foto: Reuters
Ladja je zaprla prekop. Foto: Reuters

Nasedla ladja je prevažala zabojnike

Ladja se imenuje Ever Given.
Ladja je prevažala ogromno zabojnikov.
Več kot 18 tisoč.

V zabojnikih so bili različni izdelki.
Ladja je izplula iz pristanišča na Kitajskem.
Kitajska je zelo velika država v Aziji.
Bila je namenjena na Nizozemsko v Evropi.

Ladja je prevažala ogromno zabojnikov. Foto: EPA
Ladja je prevažala ogromno zabojnikov. Foto: EPA

Druge ladje niso mogle pluti skozi Sueški prekop

V Sueškem prekopu je nastal zastoj.

Na obeh straneh prekopa
je čakalo več kot 400 ladij.
Nekatere ladje niso čakale in
so na pot proti Evropi odšle okoli Afrike.

Pot okrog Afrike je precej daljša.

Zaradi zastoja so mnoga podjetja izgubila denar

Pravimo,
da je zastoj povzročil finančno škodo.

Podjetja denarja niso dobila,
saj ladje niso pripeljale izdelkov,
kamor bi jih morale.

Izdelkov niso mogli prodati naprej.

Ladjo so rešili po 6 dneh

Reševanje je potekalo na različne načine.
Ladjo so poskušali premakniti z vlačilci.
Vlačilec je posebna ladja.
Pomaga večjim ladjam,
da lažje plujejo.

Vlačilec ladjo vleče in jo tako poskuša premakniti.

Vlačilci in ladja. Foto: Reuters
Vlačilci in ladja. Foto: Reuters

Poskusili so tudi s posebnimi bagri.
To so naprave,
ki kopljejo zemljo.

Prekop so razširili in poglobili.

To pomeni,
da so prekop naredili bolj globok in širok.

To so delali pri zadnjem delu ladje.
Odstranili so zelo veliko zemlje.

Bager pri kopanju. Foto: AP
Bager pri kopanju. Foto: AP

Pri reševanju je pomagala tudi plima.
Plima je takrat,
kadar naraste višina morja.
Takrat je voda višja.

Ladja je naprej odplula 29. marca

Z veliko truda jim je ladjo uspelo premakniti.
Nato je sama odplulala proti Evropi.

Sueški prekop je ponovno odprt.
Ladje lahko spet plujejo skozenj.