Napis COVID-19. Foto: Reuters
Napis COVID-19. Foto: Reuters

V Sloveniji je vedno več okuženih
z novim koronavirusom.

Vsak dan odkrijejo več kot 700
okuženih z novim koronavirusom.

To je največ do sedaj.

Novi ukrepi in pravila

Vlada Republike Slovenije je sprejela nove ukrepe in pravila.

Slovenija je razdeljena na 12 regij

V nekaterih regijah je več okuženih kot v drugih.

Vlada je regije razdelila na:
- oranžni seznam,
- rdeči seznam.

Regije na rdečem in oranžnem seznamu. Foto: MMC RTV SLO
Regije na rdečem in oranžnem seznamu. Foto: MMC RTV SLO

V regijah na rdečem seznamu
je število okuženih zelo veliko.
V teh regijah je večja verjetnost,
da se ob stiku z drugimi okužimo.
Zato v regijah na rdečem seznamu
veljajo bolj stroga pravila.

Pet regij je na oranžnem seznamu.
Ostalih sedem regij je na rdečem seznamu.

Ukrepi in pravila na rdečem seznamu

Na rdečem seznamu so regije:
- Osrednjeslovenska,
- Gorenjska,
- Koroška,
- Zasavska,
- Posavska,
- Savinjska in
- Jugovzhodna Slovenija.

V regijah na rdečem seznamu so zaprti vsi gostinski lokali.
Gostinski lokali lahko hrano ljudem dostavijo na dom.
Ljudje lahko hrano prevzamejo v gostinskem lokalu.

Zaprti so:
- fitnes centri,
- športni centri.

V kozmetične in frizerske salone
lahko vstopi le ena oseba.

Ljudje moramo nositi maske tudi na prostem.

Ljudje iz regije na rdečem seznamu
ne smejo oditi v regijo na oranžnem seznamu.

V regijah z oranžnega seznama veljajo drugačna pravila

V regijah na oranžnem seznamu je manj okuženih.

Na oranžnem seznamu so regije:
- Pomurska,
- Goriška,
- Podravska,
- Primorsko-Notranjska,
- Obalno-Kraška.

Frizerski in kozmetični saloni so odprti.

Odprti so tudi fitnes centri.

Vendar je v njih lahko manj ljudi.
V prostoru je lahko ena stranka
na 20 kvadratnih metrov površine.

Nekateri ukrepi veljajo za celotno državo

Pouk na daljavo. Foto: Shutterstock
Pouk na daljavo. Foto: Shutterstock

Od ponedeljka bodo nekateri učenci ostali doma.
Učili se bodo od doma.
Temu rečemo tudi pouk na daljavo.

Doma bodo ostali učenci osnovne šole med 6. in 9. razredom.
Doma bodo ostali tudi učenci srednjih šol.

V šolo bodo šli le učenci med 1. in 5. razredom osnovne šole.

Odprti bodo tudi:
- varstveno delovni centri,
- zavodi za izobraževanje otrok s posebnimi potrebami in
- osnovne šole s prilagojenim programom.

Ukrepi so začasni

Vlada pravi,
da bodo ukrepi trajali le nekaj tednov.

Vlada želi, da bi se število okuženih zmanjšalo.

Če bodo ukrepi uspešni,
bo čez 14 dni manj okuženih ljudi.

Kako se zaščititi pred koronavirusom

Povezava do novice v lahkem branju