Gobast oblak po eksploziji atomske bombe nad Hirošimo. Foto: Reuters
Gobast oblak po eksploziji atomske bombe nad Hirošimo. Foto: Reuters

Pred 75 leti so Američani
nad Hirošimo odvrgli atomsko bombo.
Hirošima je veliko mesto na Japonskem.

Atomska bomba je na Hirošimo padla 6. avgusta leta 1945.
Takrat je bila na svetu vojna.
To je bila 2. svetovna vojna.

Druga svetovna vojna je bila največja vojna v zgodovini.
Trajala je 6 let.
Od leta 1939 do leta 1945.
V njej se je borilo veliko držav.

Vojno je začela Nemčija.
Nemčijo je vodil Adolf Hitler.
Nemčiji so se pridružile še Japonska in Italija.
Proti njim so se borile zavezniške sile.

Zavezniške sile so sestavljale naslednje države:
- Velika Britanija,
- Francija,
- Sovjetska zveza,
- Kitajska in
- Združene države Amerike.

2. svetovna vojna se je končala z napadom na dve japonski mesti.
Na mesti Hirošima in Nagasaki.

Porušena Hirošima. Foto: Reuters
Porušena Hirošima. Foto: Reuters

Napad na Hirošimo

Ameriška vojska se je zelo dolgo borila
z japonsko vojsko.
Američani z običajnim orožjem niso mogli premagati Japonske.
Zato so Američani izdelali zelo močno orožje.
Izdelali so zelo veliko atomsko bombo.
Težka je bila 4 tone.

Bombi so dali ime Little Boy.
V slovenščini to pomeni Deček.

Bombo so odvrgli z letala nad mestom Hirošima.
Bombo so odvrgli ob osmih zjutraj.
Eksplozija je bila zelo močna.
Ob eksploziji je nastal velikanski gobast oblak.

Eksplozija je naredila ogromno škode.
Porušila je vse stavbe v krogu 500 metrov.
Ljudje v bližini eksplozije so umrli.

Atomska bomba je zgrajena iz zelo nevarnih snovi.
Ob eksploziji atomske bombe nastane močno sevanje.
Temu sevanju pravimo radioaktivno.
Radioaktivnega sevanja ne vidimo.
Zelo je škodljivo in nevarno.
V okolju ostane še zelo dolgo.
Posledice sevanja trajajo več let.

Na Hirošimo je bomba padla leta 1945.
V Hirošimi je takrat živelo 345.000 ljudi.
To je več, kot je ljudi v Ljubljani.
Takoj jih je umrlo okoli 70.000.

Tistega leta je umrlo še veliko ljudi.
Vsega skupaj je umrlo 140.000 ljudi.
To je ogromno.

Veliko ljudi je zbolelo šele čez nekaj let.
Veliko ljudi je zbolelo za rakom.
Rodilo se je veliko pohabljenih otrok.

Napad na Nagasaki

Tri dni po napadu na Hirošimo
so Američani odvrgli drugo atomsko bombo.
Dali so ji ime Fat Boy.
V slovenščini to pomeni Debelinko.

Bombo so odvrgli na japonsko mesto Nagasaki.
Takoj je umrlo 40.000 ljudi.
Zaradi sevanja je kasneje umrlo še 30.000 ljudi.

Slovesnost v Hirošimi. Foto: Reuters
Slovesnost v Hirošimi. Foto: Reuters

Slovesnost v Hirošimi

Danes se spominjamo napada na Hirošimo.
Mesto je uničila atomska bomba.
Spominjamo se ljudi, ki so umrli.

Pomembni svetovni politiki pravijo,
da atomska bomba ne bi smela obstajati.
Atomska bomba je prenevarna.
Pravijo, da bi ljudje po vsem svetu
morali živeti v miru in si pomagati.