sobotno popoldne
jermanovo oko
valentina
forum
klepetalnica
arhiv
kontakt

Pišite nam na e-naslov: sobotnopopoldne@rtvslo.si

ali po pošti na naslov:
TV SLOVENIJA
Sobotno popoldne            Kolodvorska 2
1550 Ljubljana

 

Sobotno popoldne na FacebookuSobotno popoldne na Facebooku SOBOTNO POPOLDNE NA FACEBOOKU

Pravice potnikov - Darjan Lampič, pravni svetovalec - 2. april '11 at 17:00

Potovalne navade Slovencev se v zadnjih letih niso bistveno spremenile: prva izbira ostaja sosednja Hrvaška, zelo priljubljeni so grški otoki. Na počitnice ne odhajamo več za tri tedne, ampak raje večkrat za sedem dni. Vmes pa za vikend obiščemo še kakšno evropsko prestolnico. Lani smo Slovenci na Hrvaškem postavili celo nov rekord, saj so naši južni sosedje na naš račun zabeležili več kot 6 milijonov 700 tisoč nočitev, kar je 11 % več kot leta 2009. Slovenci smo tako na Hrvaškem drugi najpogostejši gostje, takoj za Nemci. A se pri potovanjih pogosto zalomi; hoteli ne ustrezajo obljubam, letalski poleti so odpovedani ali pa letala močno zamujajo, plaža je od hotela oddaljena 10 minut in ne 50 metrov, kot je pisalo v katalogu. Kaj storiti, kakšne so v takih primerih vaše pravice? Na vprašanja bo odgovarjal pravni svetovalec Darjan Lampič z Zavoda PIP.

 <moderator> Dobrodošli v spletni klepetalnici sobotnega popoldneva. Ob 17ih bo gost Darjan Lampič, pravni svetovalec odgovarjal na vaša vprašanja. Vabljeni k sodelovanju!

<JAN51> Dober dan. Imam vprašanje v zvezi z odpovedjo leta. V letu 2007 sva z prijateljico potovala v Pariz. Ob povratku je letalski prevoznik bter razloga odpovedal let nazaj v Ljubljano. Po pritožbi na Air France sem dobil odgovor,da je bil let odpovedan zaradi STAVKE. Tisto popoldne je bil odpovedan samo let na relaciji Pariz-Ljubljana. Podal sem tudi pritožbo na Svet potrošnikov,kjer so mi odgovorili,da bodo pritožbo posredovalo ustrezni komisiji v EU. Do danes april 2011 nisem od nobene od komisij dobil kakršnega koli odgovora. Zanima me ali takšna "stvar" zastara in v kolikem času. Hvala za vaš dragoceni čas.

<Darjan Lampič> Rok 4 leta od leta in poslane pritožbe pa do danes je absolutno predolg za odgovor. Zaradi neodziva organa na katerega ste se pritožili se bojim, da vaše pritožbe sploh niso prejele iz za mene neznanih razlogov.

<Darja> Imam vprašanja: Zakaj se splošni pogoji od agencije do agencije razlikujejo? Ali niso splošni poggoji "splošni", se pravi vsem enaki?

<Darjan Lampič> Splošne pogoje sprejema vsaka turistična agencija zase, s kateremi podrobneje ureja medsebojne odnose med njimi in potrošniki. Nemogoče je pričakovati, da bi vse agencije na enak način reševale odnose s potrošniki, zaradi tega se splošni pogoji od agencije do agencije razlikujejo.

<maja> Na spletni strani sem rezervirala aražma za določen hotel na Hrvaškem s 4 zvezdicami. Po spletni pošti sem dobila vaucher za drug hotel, ki ima 3 zvezdice. Pravijo, da sem to rezervirala in da gre za mojo napako! Kaj naj naredim, saj je drugi hotel zaseden, tukaj pa mi hočejo potovanje odpovedati po splošnih pogojih, rizika pa nimam. Prosim za pomoč.

<Darjan Lampič> V kolikor turistična agencija odpoveduje pogodbe vam mora povrniti vse stroške, ki ste jih imeli v zvezo s potovanjem. Kar pa se tiče spora glede tega, kaj ste rezervirali, pa boste slednje morali dokazovati s potrdili o rezervaciji. V kolikor boste uspeli turistični agenciji dokazati, da ste rezervirali prvi hotel, vam je dolžna povrniti tudi vse stroške ki so vam nastali, ker niste mogli letovati v tem hotelu.

<peter> pozdravljeni, že v oddajo sem postavil vprašanje okoli odpovedi križarjenja zaradi povišanega sladkorja

<peter> imava pa z ženo vplačan riziko odpovedi, križarjenje je pa 20.4

<Darjan Lampič> V tem primeru morate podrobne pogledati zavarovalno pogodbo in katere rizike vse krije to zavarovanje. V kolikor zavarovanje krije tudi riziko spremembe zdravstvenega stanja, ki se lahko pričakuje, potem vam mora TA povrniti vse stroške, ki ste jih imeli v zvezi s potovanjem.

<janez> Rezerviral sem hotel na Hrvaškem in ta je imel oznako 3 zvezdice. Bil je v žalostnem stanju, tapete so odstopale, postelje so bile razmajane, da o preprogah ne govorimo. Menim, da nam morajo vrniti denar - koliko? Hvala za odgovor.

<Darjan Lampič> Kategorije hotelov se od države do države razlikujejo, kar pomeni, da lahko takšen hotel kot ga opisujete po njihovi klasifikaciji predstavlja hotel s 3 zvezdicami. Za morebitni zahtevek za znižanje cene turističnega aranžmaja je pomembno, kaj je obljubljala agencija. Če se te obljube razlikujejo od dejanskega, potem lahko zahtevate znižanje cene turističnega aranžmaja.

<Jack> Imam konkretno, precej zapleteno težavo s turistično agencijo – kako se lahko obrnem na vas in ali je brezplačno?

<Darjan Lampič> Na nas se lahko obrnete preko brezplačne telefonske štebvilke 080 88 99, preko spletne pošte, pošte ali osebno na naših lokacijah v MB in MS. Naše svetovanje je popolnoma brezplačno in ga izvajamo na podlagi koncesije Vlade RS. Bi pa rad opozoril, da se navedena koncesija izteka s 3. 5. 2011, kar pomeni, da še ni znano, kaj bo z brezplačnim svetovanjem po tem datumu.

<miha123> Glede na vaš prejšnji odgovor in če naj bi se se urad za varstvo potrošnikov ukinil bo to pomenilo da bomo potrošniki ostali brez pravne pomoči?

<Darjan Lampič> v kolikor koncesija ne bo podaljšana in pristojni državni organi ne bodo našli druge ustrezne rešitve to lahko dejansko pomeni konec brezplačnega svetovanja za potrošnike, vsaj kar se tiče konstantnega izvajanja svetovalne dejavnosti za potrošnike.

<Jack> Na koga se bom pa lahko brezplačno obrnil po tem, če do takrat še ne uredim stvari z agencijo?

<Darjan Lampič> Iskreno upam, da bo Ministrstvo za gospodarstvo našlo ustrezno in pravočasno rešitev in se bo brezplačno svetovanje za potrošnike nadaljevalo tudi po tem času. Takšna rešitev je glede na trenutni obseg svetovanja tudi edina logična, saj je v korist potrošnikov in jim zagotavlja učinkovito pomoč pri reševanju njihovih potrošniških težav.

Arhiv klepetalnice

© MMC RTV Slovenija | 1999 - 2019 | Vse pravice pridržane | Kontakti