Vzpostavitev video klica v klicnem centru. Ženska sedi pred mizo, na kateri je računalniški zaslon. Na zaslonu je oseba, ki v slovenskem znakovnem jeziku nekaj razlaga. Foto: FB arhiv Združenja tolmačev za slovenski znakovni jezik,
Vzpostavitev video klica v klicnem centru. Ženska sedi pred mizo, na kateri je računalniški zaslon. Na zaslonu je oseba, ki v slovenskem znakovnem jeziku nekaj razlaga. Foto: FB arhiv Združenja tolmačev za slovenski znakovni jezik,

Klicni center za osebe z okvaro sluha v mesecu septembru obeležuje 10. obletnico svojega delovanja. Center deluje v okviru Zavoda Združenje tolmačev za slovenski znakovni jezik in je edina tovrstna oblika pomoči v državi, ki jo financira Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti.

Klicni center za osebe z okvaro sluha je bil odprt 21. septembra 2009. Namen centra je bil omogočiti osebam z okvaro sluha komunikacijo in pridobivanje informacij v njim prilagojeni tehniki s področja javne uprave, sodstva, policije, šolstva, zdravstva in drugih. V ta namen je bila razvita aplikacijo, ki omogoča različne načine komunikacije, kot so SMS, video klic, pogovor po spletu in e-pošta, uporabnik pa izbere tisti način, ki ga najbolje obvlada oziroma mu je najenostavnejši za komunikacijo. V klicnem centru delajo tolmačke slovenskega znakovnega jezika, ki v imenu uporabnika urejajo različne zadeve. Tolmačke, zaposlene v klicnem centru, morajo seveda odlično obvladati slovenski znakovni jezik, poleg tega pa morajo imeti dobro razvite komunikacijske in računalniške spretnosti ter biti vešče v pridobivanju želenih informacij, saj uporabniki nemalokrat ne vedo, kje in kako uveljaviti svoje pravice.
Danes klicni center uporablja 484 registriranih uporabnikov. V desetih letih je bilo prejetih 43.213 zahtevkov. Izkazal se je kot izredno dobrodošla pridobitev za osebe z okvaro sluha na njihovi poti enakopravnega in samostojnega življenja ter dvigu kvalitete življenja.
V. R.